statystyki

Klient, oprócz konta i karty, chce cyfrowego sejfu i możliwości płacenia za bilety

autor: Marek Chądzyński10.06.2019, 07:32; Aktualizacja: 10.06.2019, 08:51
telefon-komórka-smartfon-komputer-laptop

Usługi określane mianem VAS (od angielskiego value-added services) to takie, które nie mieszczą się w tradycyjnym pojęciu bankowej oferty. Mowa np. o możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłaty za parkowanie za pomocą aplikacji bankowej, która na co dzień służy do obsługi konta.źródło: ShutterStock

Choć banki zdają się dostrzegać znaczenie usług dodatkowych, to raczej niekoniecznie trafiają z nimi w potrzeby klientów. Taki wniosek można wysnuć z analizy przeprowadzonej przez firmę doradczą De loitte Polska.

Na podstawie przeprowadzonej przez siebie ankiety eksperci twierdzą, że klienci banków, używając ich aplikacji, chętnie skorzystaliby z możliwości np. śledzenia przesyłki zakupionego w internecie towaru czy zakupu biletów komunikacji miejskiej. Ale banki, które to umożliwiają, można policzyć na palcach jednej ręki. Aplikacja żadnego z nich nie oferuje rezerwowania wizyt u lekarza czy dostępu do biletów teatralnych lub kinowych – a to też znalazło się wśród najczęściej wymienianych potrzeb. Pod tym względem bankowcy przegrywają z niebankowymi fintechami.

Usługi określane mianem VAS (od angielskiego value-added services) to takie, które nie mieszczą się w tradycyjnym pojęciu bankowej oferty. Mowa np. o możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej czy opłaty za parkowanie za pomocą aplikacji bankowej, która na co dzień służy do obsługi konta. Gdy zapytać banki, czy mają takie w swoich ofertach i co o nich sądzą, większość zgodnie zadeklaruje, że ma u siebie VAS i pracuje nad rozszerzeniem ich zakresu. Przykładowo: dla Pekao to właśnie usługi dodatkowe. Stopniowo zaczynają decydować o atrakcyjności całej oferty banku – bo produkty podstawowe są często podobne jak u konkurencji. Bank Millennium w ogóle traktuje VAS jako element przewagi konkurencyjnej. Wojciech Rybak, członek zarządu, uważa, że to właśnie usługi niebankowe będą się coraz bardziej liczyć.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane