statystyki

Gaz i prąd na równych zasadach [WYWIAD]

autor: Julita Żylińska08.07.2020, 07:56; Aktualizacja: 08.07.2020, 07:56
Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny

fot. Piotr Furman/materiały prasowe

Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny fot. Piotr Furman/materiały prasoweźródło: Dziennik Gazeta Prawna

- Pojazdy elektryczne i napędzane CNG powinny się uzupełniać w osiąganiu celu, jakim jest zmniejszenie emisyjności - mówi Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

Czy CNG i napęd elektryczny konkurują o klienta, zwłaszcza tego samorządowego?

Gazomobilność nie jest konkurencją w stosunku do elekromobilności. Zależało nam na tym, żeby zwłaszcza klientom, którzy już korzystali z gazu sprężonego, stworzyć maksymalnie korzystne warunki biznesowe i wtedy też podjęliśmy działania zmierzające do zniesienia podatku akcyzowego na gaz CNG, które zakończyły się sukcesem w 2019 r. Klienci korzystający z CNG to głównie przedsiębiorstwa komunikacyjne należące do samorządów, dla których koszty, niezawodność technologii, jak również cena taboru są kluczowe w procesie podejmowania decyzji.

Władze miasta czy zarząd MZA gdy powiększają tabor, muszą wybrać: gaz czy prąd.

Klient końcowy ma możliwość wyboru albo autobusu elektrycznego, albo autobusu napędzanego gazem. Decydują kryteria, nad którymi każdy z oferentów swojego produktu pracuje. Nie chcę się wypowiadać w kwestii modelu biznesowego, który dzisiaj oferują na rynku producenci pojazdów elektrycznych.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • docent fix(2020-07-08 09:58) Zgłoś naruszenie 00

    Niech ten facet poda sposób na budowę zbiornika prądu przemiennego -wtedy będzie mógł i miał prawo do t dywagacji!!!.

    Odpowiedz
  • Instalacje CNG są szalenie drogie(2020-07-08 10:04) Zgłoś naruszenie 01

    Poza tym nie wyobrażam sobie montażu 200kg butli wysokociśnieniowych ze 150 atmosfer. To nie bezpieczne i równie niskoemisyjne i świetne LPG

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie