W dzisiejszym świecie, gdzie tempo przemian jest tak duże, nie jest łatwo przetrwać a co dopiero znaleźć się na liście London Stock Exchange Group w gronie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w całej Europie. Udało się to firmie Marma Polskie Folie, która jest jednocześnie europejskim liderem w branży przetwórstwa tworzyw.
Marma Polskie Folie swoją pozycję zawdzięcza zrównoważonemu rozwojowi, łącząc ład korporacyjny z dynamiką podejmowaniaskutecznych decyzji. Jest to nieustanny rozwój, innowacje, walka o rynek i o to, aby klienci w Polsce oraz na całym świecie otrzymywali to, czego potrzebują a nawet więcej. Oferuje najnowocześniejsze produkty i rozwiązania w dziedzinie opakowań, budownictwa, ogrodnictwa, rolnictwa, czy medycyny. Jako producent opakowań dla wielu branż, stale podąża za światowymi trendami, a te na najbliższe lata wyznaczają: potrzeby konsumentów, rozwój technologiczny, przepisy na poziomie europejskim. Często te wymogi są ze sobą sprzeczne, a producenci opakowań oraz ich klienci muszą umiejętnie je pogodzić. W zakresie oczekiwań rynkowych Marma nie ogranicza się tylko do podążania za nowościami, ale także projektuje nowe funkcjonalności swoich wyrobów, takich przykładów jest wiele jak chociażby folie wstępnego krycia z rodziny DACHOVA.®
Firma stosuje najnowocześniejsze technologie a wytwarzane produkty są przyjazne dla środowiska, o czym świadczy m.in. niewielki ślad węglowy, zużycie energii oraz wody, recykling, wdrażanie rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym czy też trwałość materiałów.
W celu ograniczenia wpływu opakowań na środowisko Marma Polskie Folie wprowadza do swojej oferty opakowania mono-materiałowe o cechach osiąganych wcześniej tylko przy użyciu połączenia różnych materiałów. Opakowania takie, po ich użyciu, są łatwiejsze w przetwarzaniu na surowce wtórne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i mając świadomość odpowiedzialności za środowisko naturalne,firma utworzyła Centrum Recyklingu, w którym z odpadów produkcyjnych powstających w zakładach spółki wytwarzane są recyklaty, wykorzystywane następnie w produkcji opakowań lub innych wyrobów z tworzyw sztucznych. Umożliwia to firmie ścisłą kontrolę jakości stosowanych surowców wtórnych a przede wszystkim zmniejszenie zużycia surowców pierwotnych.
W zasadzie trudno spotkać dziś dziedzinę życia czy przemysłu, gdzie nie byłyby obecne produkty Marma Polskie Folie, a najważniejszym w strategii firmy jest klient i jego potrzeby oraz ich rozpoznawanie. Dla przykładu, opakowania produkowane przez firmę wpływają na potencjalny sukces wyrobów klientów. Jeżeli jakość opakowania byłaby niska, to konsekwencją będą problemy nie tylko dla wytwórcy, ale też producentów pakowanych wyrobów, jak i w następnej kolejności – konsumentów. Powtarzalność parametrów, utrzymywane normy, stałe unowocześnienia, to założenia, które wynikają z troski i odpowiedzialności za najwyższą jakość, wspierane przez systemy zarządzania jakością ISO 9001, BRC a także, liczne wzory użytkowe oraz nowatorskie rozwiązania patentowe.
Z uwagi na strukturę i charakter, firmę cechuje duża elastyczność w stosunku do oczekiwań odbiorców oraz szybkość podejmowanych decyzji, a co za tym idzie, realizacji zamówień. Marma Polskie Folie zajmuje się samodzielnie całym procesem produkcyjnym, nie korzystając z usług podwykonawców, dlatego też bierze pełną odpowiedzialność za realizację i terminowość zamówień oraz jakość produktów, nieustannie dążąc do tego, aby usługi i produkty były perfekcyjne. Jest to szczególnie ważne w obecnym okresie pandemii, gdzie niejednokrotnie przerwane łańcuchy dostaw paraliżują pracę wielu zakładów, pod tym względem klienci firmy Marma Polskie Folie mogą czuć się bezpiecznie.
Marma Polskie Folie to polska firma o zasięgu europejskim i jedyna o tak szerokim spektrum produktowym. Od początku działalności stawia na jakość, innowacyjność i ciągły rozwój oferty produktowej. Celem jest wdrażanie nowoczesnych, użytkowych rozwiązań, które mają ułatwiać pracę i życie. Systematycznie sprawdza też w praktyce, czy nowatorskie rozwiązania, które są wprowadzane na rynek spełniają oczekiwania klienta. W swoich projektach stawia na funkcjonalność i proste, ale przy tym, estetyczne rozwiązania. Opakowania są istotnym elementem sprzedażowym, mają aktywizować zaufanie konsumenta, muszą być atrakcyjne wizualnie, wzbudzać pozytywne odczucia i zainteresowanie. Dlatego też ten zakres jest w działalności firmy również priorytetowy i dostosowywany do zaleceń i potrzeb odbiorców, który musi uwzględnić szereg czynników, w tym tzw. parametry barierowe warunkujące przydatność danego produktu, np. jego świeżość, smak czy aromat.
Odbiorcami Marma Polskie Folie są najbardziej znaczące na świecie firmy z wielu branż, a to zobowiązuje do stosowania najwyższych światowych standardów produkcji. Idealny produkt w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych, to taki, który jest funkcjonalny, spełnia postawione przed nim zadania i jest optymalny pod względem parametrów użytkowych i cenowych. Jest wytworzony z dbałością o środowisko naturalne oraz nadaje się do recyklingu po okresie użytkowania. Niewątpliwie produkty Marma Polskie Folie w pełni spełniają te założenia.
Kluczem do sukcesu jest z pewnością determinacja, odpowiedzialność za firmę i zatrudnionych pracowników, pasja i wyraźny podział odpowiedzialności za poszczególne obszary.
Dbałość o pracowników i ich rozwój, to jeden z najważniejszych priorytetów w strategii biznesowej firmy, co przejawia się poprzez organizowanie szkoleń ogólnych i specjalistycznych, również za granicą, m.in. w Stanach Zjednoczonych czy Japonii. Szkolenia są priorytetowe, z uwagi na szybko zmieniający się postęp technologiczny w tym sektorze, porównywalny do progresu rynku IT.
Społeczna odpowiedzialność firmy Marma Polskie Folie, to nie tylko chwilowa moda czy trend. Od początku działalności aktywnie działa, na rzecz lokalnej społeczności, zwłaszcza w zakresie promocji i wsparcia sportu, zarówno zawodników indywidualnych, jak też klubów sportowych. Firma znana jest chociażby jako wieloletni sponsor tytularny rzeszowskich żużlowców, a obecnie wspierający sportowy klub żużlowy Wilki Krosno, który walczy o awans do Extraligi Żużlowej. To tylko jeden z nielicznych przykładów działań z zakresu CSR.
W tym roku firma Marma Polskie Folie obchodzi Jubileusz 30-lecia. Firma wykorzystała ten czas dość intensywnie, wzbogacając się o nowe działalności,wyprzedzając epokę poprzez innowacyjne podejście do nowatorskich rozwiązań technologicznych i ekologii.
W skład Grupy Marma wchodzi Lenko S.A., które z powodzeniem łączy ponad 130 letnią tradycję i doświadczenie z najnowszymi zdobyczami techniki i nauki.