Odchodzenie z pracy jest prawdziwą sztuką - przyznają rekruterzy. Gdy do głosu dochodzą emocje, warto je powściągnąć i odejść z klasą, ponieważ może to rzutować na naszą dalszą karierę. Przedstawiamy przykłady, jak nie odchodzić z pracy.

1. Marina Shifrin i 19 mln wyświetleń na YouTube

Marina Shifrin to była już pracownica firmy produkującej animacje komputerowe na Tajwanie. Kobieta miała już dość swojego miejsca pracy, nadgodzin i wciąż zmieniających się obowiązków. Nagrała więc filmik, w którym oskarżyła szefostwo również o >to, że priorytetem dla firmy jest ilość, a nie jakość. Film ma już prawie 19 mln wyświetleń na YouTube.

Doczekała się również odpowiedzi swoich kolegów z pracy:

2. Nie obrażaj swojego szefa

Obrażanie swojego szefa i lekceważenie "exit interview" jest jednym z najpoważniejszych błędów, jakie można popełnić odchodząc z pracy. Może to poważnie odbić się na dalszej karierze, ponieważ szefowie w jednej branży w jednym mieście (i nie tylko) bardzo dobrze się znają i zła opinia może się ciągnąć za nami jeszcze długie lata.

3. Nie ośmieszaj pracodawcy

Joey to były pracownik pewnego hotelu. Twierdzi, że warunki pracy jakie zapewnia jego szef były fatalne. Pracownicy mieli być zmuszani do pracy po kilkanaście godzin dziennie, a wszelkie przejawy protestu kończyły się zwolnieniami. Joey postanowił więc wręczyć wypowiedzenie przy dźwiękach orkiestry, a filmik wrzucić do internetu.

4. Nie odchodź z pracy nagle, zostawiając niedokończone sprawy

Specjaliści HR podkreślają, że odchodząc z pracy powinno się zakończyć wszystkie sprawy. Warto pozostawić po sobie dobre wrażenie jako godnego zaufania profesjonalisty. Inaczej postąpiła Charlo Greene, prezenterka telewizyjna. Greene pracowała w lokalnej telewizji na Alasce. Odeszła z pracy w trakcie trwania programu. Prowadziła program, w którym poruszony został temat referendum dotyczącego legalizacji marihuany, jakie odbywało się w tych dniach na Alasce. Greene opowiedziała się m.in. za legalizacją narkotyku i na koniec rzuciła "F**k it, I quit".

5. Nie kieruj się emocjami

Po stresującym dniu w pracy warto się uspokoić, a nie pochopnie decydować się na jej porzucenie. Inaczej postąpił steward Stevena Slatera, który w spektakularny sposób zrezygnował z pracy po tym, jak z winy pasażerki spadła mu na głowę walizka i na dodatek kobieta oskarżała jego o błąd. Slater poinformował pasażerów co sądzi o zachowaniu kobiety przez mikrofon, po uruchuchomił system ewakuacji i opuścił pokład na dmuchanej zjeżdżalni.

6. Można odejść z pracy spektakularnie, ale z klasą

Barista Phil Sipk postanowił odejść z pracy, ponieważ chciał założyć własną kawiarnię. Jednak atmosfera w byłym miejscu pracy była tak miła, że mężczyzna postanowił zaśpiewać swoim kolegom piosenkę: