statystyki

Tablice reklamowe to budowle

autor: Łukasz Zalewski09.08.2018, 16:00
O tym, czy obiekt jest trwale związany z gruntem, nie świadczy sposób, w jaki zagłębiono go w gruncie, ani technika, jaką to wykonano, ale masa całkowita obiektu i jego rozmiary, co ma znaczenie ze względów bezpieczeństwa.

O tym, czy obiekt jest trwale związany z gruntem, nie świadczy sposób, w jaki zagłębiono go w gruncie, ani technika, jaką to wykonano, ale masa całkowita obiektu i jego rozmiary, co ma znaczenie ze względów bezpieczeństwa.źródło: ShutterStock

Podatek od reklam o powierzchni kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu metrów kwadratowych, przykręconych do fundamentów śrubami, jest ustalany od ich wartości – potwierdził NSA.

Sprawa dotyczyła spółki będącej właścicielem kilku wolnostojących tablic reklamowych (typu backlight i billboard), o powierzchni 18, 32 i 64 m.kw., przymocowanych do fundamentów za pomocą śrub i kotew.

Spółka twierdziła, że nie są one opodatkowane, bo nie są budowlami. Argumentowała, że nie są one trwale związane z gruntem, bo w każdej chwili można je odkręcić i przenieść w inne miejsce. Przekonywała, że są to tymczasowe obiekty budowlane, o których mowa w art. 3 pkt 5 prawa budowlanego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.).


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj