Południowokoreański Samsung, największy producent elektroniki na świecie, stawia na Androida w produkowanych przez siebie urządzeniach mobilnych.
– W naszych tabletach kolejnych generacji będziemy instalować właśnie ten system operacyjny – powiedział w wywiadzie dla „The Wall Street Journal” jeden z szefów Samsunga J.K. Shin.

Android błyskawicznie się rozwija i widać, że rynek na niego stawia. Nie będziemy iść pod prąd – dodał inny z przedstawicieli firmy Younghee Lee.

Należący do Google’a system operacyjny (koncern z Mountain View kupił niewielką firmę Android Inc. w 2005 r.) w ciągu zaledwie trzech lat stał się jednym z najpopularniejszych na rynku. W samych Stanach Zjednoczonych jest już absolutnym liderem: smartfony i tablety z Androidem sprzedają się lepiej niż gadżety firm BlackBerry (BlackBerry OS), Apple (iOS) czy Nokia (Symbian, a teraz Windows 7 Mobile).
Boom na rynku urządzeń przenośnych sprawił, że niemal każda duża firma próbowała wprowadzić na rynek własny system operacyjny. Intel wraz z Nokią pracował nad MeeGo, lecz po nagłej wolcie fińskiego producenta, który niespodziewanie postawił na Microsoft, los projektu zawisł na włosku. Także Samsung opracował własny system operacyjny dla smartfonów o nazwie Bada, lecz urządzenia z nim nie sprzedają się tak dobrze jak z Androidem. Produkt Google’a stał się już gwarancją rynkowego sukcesu.