8. Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów zostały podzielone na dwa etapy. W pierwszym, który trwał od 28 marca do 14 kwietnia, należało wypełnić formularz zgłoszeniowy w serwisie mistrzostwablogerow.polska.travel. Uczestnicy musieli przy tym wykazać minimum 3 tys. obserwujących na dwóch kanałach społecznościowych (do wyboru: Facebook, Instagram, YouTube). Następnie jury konkursu wybrało uczestników drugiego etapu. Pod uwagę była brana m.in. jakość i wartość merytoryczna zgłoszonych materiałów wideo, dodatkowe elementy (grafiki, animacje, mapy itd.), liczby subskrybentów i fanów, a także odpowiedź na pytanie „Dlaczego to właśnie Ty powinieneś zostać uczestnikiem mistrzostw vlogerów?”.

W drugim etapie każdemu z zakwalifikowanych influencerów przydzielono województwo, które miał za zadanie promować (uczestnicy podawali swoje preferencje). Do wykonania były określone zadania, m.in. przygotowanie i opublikowanie minimum po jednym materiale wideo w formie vloga oraz reportażu. Spośród 16 finalistów wybrano trzech najlepszych – laureatów konkursu. Decydowały trzy czynniki: wyniki głosowania internautów (25 proc.), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25 proc.) oraz ocena kapituły (50 proc.).

Nagrody główne i specjalne

Zwycięzcy zostali ogłoszeni 17 czerwca podczas oficjalnej uroczystości w eleganckich wnętrzach Villi Foksal w Warszawie.

Pierwsze miejsce zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczykowie z kanału „Polskie szlaki”, którzy – jak oceniła kapituła – z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie. Drugie miejsce zajęła ekipa „AHOJ! Przygodo” – Mario, Miki, Iti i Arianka, ambasadorzy Dolnego Śląska. Na trzecim znalazła się Dorota Juranek, znana jako „Mamba on Bike”, która opowiedziała o Podlasiu z perspektywy rowerowego siodełka. Organizatorzy postanowili dodatkowo uhonorować twórców, którzy zdobyli najwięcej głosów wśród internautów. Pierwsze miejsce w tej kategorii zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczykowie.

W ramach tegorocznych mistrzostw została także zorganizowana kategoria dodatkowa, obejmująca filmy na TikToku poruszające tematy turystyczne oraz odpowiedzialnego podróżowania, nawiązujące do zrównoważonej turystyki. W tej kategorii zwyciężyli Iwona i Jarosław Kuczowie z vloga „Poznaje Kraje”, reprezentujący województwo śląskie.

Każdy z finalistów otrzymał honorarium w wysokości 6 tys. zł netto, na najlepszych czekała również premia: za pierwsze miejsce 16 tys. zł, za drugie – 9 tys. zł, a za trzecie 6 tys. zł. Nagrodą specjalną za filmy na TikToku było 5 tys. zł.

Promocja wszystkich regionów

– Polska jest wyjątkowa, przez wielu wciąż niezbadana – powiedział Ireneusz Raś, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, podczas uroczystości wręczenia nagród, podkreślając, że zmienia się to dzięki nowoczesnym technologiom komunikacyjnym oraz działaniom, jakie podejmują w internecie liderzy opinii.

– Konkurs zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną i jego efekty inspirują – dodał.

Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji przedsięwzięcia poziom był niezwykle wyrównany. Vlogerzy zaprezentowali pełen wachlarz atrakcji, aktywności i możliwości spędzania wolnego czasu w 16 regionach Polski. Każdy z nich został pokazany w oryginalny i świeży sposób. Od malowniczych pejzaży po miejskie klimaty, od folkloru po nowoczesność – wszystko z pomysłem, autentycznością i szacunkiem dla lokalnych tradycji. Konkurs miał też dodatkową wartość, bowiem materiały utworzone przez vlogerów będą wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną do promocji Polski.

– Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to dziś coś więcej niż konkurs – to skuteczne narzędzie promocji kraju poprzez autentyczne historie i nowoczesny język internetu. Pokazaliśmy, że Polska może być atrakcyjna, zaskakująca i różnorodna – nie tylko w reklamowym sloganie, ale oczami prawdziwych ludzi, którzy kochają podróże i potrafią opowiadać. Dzięki ich filmom każdy region zyskał swój niepowtarzalny głos – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wszystkie publikacje laureatów można oglądać na kanałach poszczególnych twórców na YouTubie oraz na oficjalnej stronie mistrzostw www.mistrzostwablogerow.polska.travel.

JPO

Laureaci konkursu

1
Ania i Łukasz Piernikarczykowie – jak sami siebie nazywają, „Inspirujące Pierniki” –blogują od 2005 r. Zaczynali jako młode małżeństwo, dziś to już aktywna rodzina z trzema córkami. – Pokazujemy im piękną Polskę, choć coraz częściej poznajemy też inne państwa. Dziś to już coś więcej niż tylko pasja. Naszą misją jest obalać mit „Cudze chwalicie, swego nie znacie” – opisują Ania i Łukasz. Na ich blogu Polskieszlaki.pl można oceniać atrakcje, skorzystać z wyszukiwarki oraz multimedialnej mapy. Ania, absolwentka geografii, tworzy teksty, rozwija social media i pasjonuje się fotografią. Łukasza, absolwenta akademii ekonomicznej, od zawsze pociągały komputery. Nauczył się tworzyć strony internetowe, co w połączeniu z zainteresowaniami żony zaowocowało powstaniem bloga.

2
Aga (Agnieszka), Mario (Mariusz), Miki (Mikołaj), Iti (Ignaś) i najmłodsza Arianka Majewscy to rodzina z Wrocławia, która kocha podróżować, odkrywać nowe miejsca i spędzać aktywnie czas. Jak opisują na Ahojprzygodo.com: przemierzają górskie szlaki, schodzą do podziemi, odwiedzają muzea, wystawy oraz najpiękniejsze zamki i pałace. Poza tym szaleją w parkach rozrywki, jeżdżą na quadach, pływają kajakami, pontonami i zdobywają szczyty do Korony Gór. Agnieszka organizuje wyjazdy, prowadzi bloga, pisze treści na social media, odpisuje na komentarze, wiadomości, zajmuje się współpracą . Mariusz jest grafikiem ilustratorem, fotografem portretowym i ślubnym. Uwielbia rysować, ćwiczyć, jeździć na deskorolce, snowboardzie i czytać książki.

3
Dorota Juranek prowadzi bloga Mambaonbike.pl, jednego z najpopularniejszych o tematyce enduro/MTB w Polsce. Promuje aktywny styl życia, jak sama opisuje: ukazuje piękno otaczających przestrzeni i zachęca do poznawania nowych miejsc. Pracuje jako przedszkolanka. Na rowerze zaczęła jeździć z powodu kontuzji kolana, był to najlepszy sposób rehabilitacji. Najpierw poznawała rodzinne miasto, Katowice oraz najbliższą okolicę. Postanowiła dzielić się swoimi przeżyciami i zapuszczała się coraz dalej. A skąd Mamba on Bike? Pewnego dnia znajomy powiedział, że jej rower, czarny z żółtymi wstawkami (pierwszy porządny), wygląda jak wąż mamba czarna. Czy było to trafne, czy nie – tak już zostało.

Iwona i Jarosław Kuczowie (Poznajekraje.pl), zdobywcy nagrody w kategorii specjalnej filmy na TikToku, wspólnie odkrywają Polskę i świat, szukając miejsc z klimatem, historią i duszą, zarówno tych znanych, jak i nieoczywistych. Wierzą, że podróże to coś więcej niż ładne widoki – to lekcja otwartości, tolerancji i zachwytu nad różnorodnością świata. Jak podkreślają, nie trzeba jechać daleko, by coś odkryć i czegoś się nauczyć, bo Polska również potrafi zaskoczyć. Tworzą filmy, bo uważają, że to najpełniejsza forma opowieści, łącząca słowo, obraz i dźwięk, dzięki czemu każdy może przenieść się z nimi w dane miejsce i poczuć jego rytm.

partner

ikona lupy />
Materiały prasowe