Pomoc publiczna dotyczy francuskiej części holdingu lotniczego Air France – KLM. To kontynuacja wsparcia, które grupa otrzymała w zeszłym roku. W formie kredytów i gwarancji kredytowych Air France dostał wtedy 7 mld euro, a KLM 3,4 mld euro. Teraz władze w Paryżu ustaliły z Brukselą, że 3 mld euro zeszłorocznej pożyczki będzie zamienione na instrumenty zbliżone charakterem do kapitału. Rząd Francji przeznaczy 1 mld euro na dokapitalizowanie linii. Efekt: jego udziały w grupie Air France – KLM wzrosną z 14 do prawie 30 proc.
Bruksela zgodziła się na to pod warunkiem „działań kompensacyjnych”. Na mocy umowy z Komisją Europejską Air France zrezygnuje z 18 slotów na lotnisku Paryż-Orly. Chodzi o okienka czasowe, w których wykonywane są starty lub lądowania. – Daje to konkurującym przewoźnikom szansę na rozszerzenie działalności na tym lotnisku, zapewniając uczciwe ceny i większy wybór dla europejskich konsumentów – powiedziała komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager.