statystyki

150 uwag w sprawie dopłat do e-aut

autor: Paweł Bednarz28.10.2019, 08:33; Aktualizacja: 28.10.2019, 08:55
Dorota Pajączkowska z firmy Nissan, który ma w swojej ofercie jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych – model Leaf – mówi, że rozporządzenie promuje mniej komfortowe dla klienta rozwiązania.

Dorota Pajączkowska z firmy Nissan, który ma w swojej ofercie jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych – model Leaf – mówi, że rozporządzenie promuje mniej komfortowe dla klienta rozwiązania.źródło: ShutterStock

Ministerstwo Energii opublikowało wyniki konsultacji projektu rozporządzenia o wsparciu przy zakupie samochodu elektrycznego.

Projekt rozporządzenia o dopłatach dla klientów indywidualnych resort ogłosił w połowie lipca. W dokumencie przewidziano dopłaty do zakupu aut, ale tylko takich, których cena nie będzie przekraczać 125 tys. zł brutto. Wsparcie ze strony rządu będzie mogło wynieść 30 proc. ceny auta. Maksymalny poziom dopłaty to 37,5 tys. zł. I właśnie wielkości dopłaty dotyczyło najwięcej ze 150 uwag zgłoszonych do projektu.

– Bez wątpienia samo rozporządzenie to krok w dobrą stronę. Dopłaty są konieczne w rozwoju systemu elektromobilności, co widać szczególnie na przykładzie państw zachodnich. Przy obecnym poziomie cenowym samochodów elektrycznych na rynku klienci muszą dostać jakiś pakiet zachęt, aby przestawić się na tego typu auta. Oczywiście pewne zapisy wymagają jeszcze przedyskutowania. Poziom dopłat bardzo zawęża możliwość wyboru z palety dostępnych samochodów – podkreśla prof. Marcin Ślęzak, dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.

Dorota Pajączkowska z firmy Nissan, który ma w swojej ofercie jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych – model Leaf – mówi, że rozporządzenie promuje mniej komfortowe dla klienta rozwiązania.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie