statystyki

Zawieszą remont linii średnicowej?

autor: Krzysztof Śmietana16.08.2018, 07:17; Aktualizacja: 16.08.2018, 08:45
Warszawa

Zbudowana jeszcze przed II wojną światową i później poszerzana o drugą parę torów linia średnicowa to najbardziej obciążony odcinek kolejowy w kraju.źródło: ShutterStock

Uciążliwa dla pasażerów przebudowa torów między dworcami Zachodnim i Wschodnim w Warszawie najpewniej zostanie przesunięta w czasie.

Zbudowana jeszcze przed II wojną światową i później poszerzana o drugą parę torów linia średnicowa to najbardziej obciążony odcinek kolejowy w kraju. Codziennie kursują nią setki pociągów podmiejskich, a także blisko połowa jeżdżących po kraju składów dalekobieżnych, w tym te przejeżdżające z jednego końca Polski na drugi.

Kolejarze planowali, że w latach 2020–2023 odbędzie się generalna przebudowa „średnicówki” między dworcami Zachodnim i Wschodnim. Chodziło o to, by jeszcze w tej perspektywie unijnej zmieścić się z pracami, których koszt wstępnie oszacowano na 2 mld zł. Zakładano gruntowną przebudowę torów, peronów, systemów sterowania ruchem i montaż wind. Roboty wiązałyby się z gigantycznymi utrudnieniami w ruchu, także na pobliskich ulicach. Rozważano nawet jednoczesne zamknięcie torów podmiejskich i dalekobieżnych.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie