statystyki

Porty morskie szykują się do rozbudowy

autor: Krzysztof Śmietana27.02.2018, 07:35; Aktualizacja: 27.02.2018, 08:26
Port w Szczecinie

Port w Szczecinieźródło: ShutterStock

Porty morskie biją rekordy przeładowanych towarów. Muszą inwestować, aby poprawić przepustowość.

W większości polskich portów przeładunek rośnie lawinowo. Liderem jest Gdańsk, który 2017 r. zakończył wynikiem 40,6 mln ton (wzrost o 9 proc.) – To historyczny rekord – mówi Łukasz Greinke, prezes gdańskiego portu. Pod względem wielkości przeładunku znalazł się na 6. miejscu (po portach w Rosji). Umocnił też drugą pozycję wśród największych kontenerowych portów na Bałtyku (po Sankt Petersburgu). W Gdańsku dominuje właśnie przewożona w kontenerach tzw. drobnica. W tej kategorii osiągnięto nienotowany dotychczas wynik – 16,4 mln ton (wzrost o 22 proc.). Aż czterokrotnie – do 73 tys. wzrosła liczba wyładowanych samochodów.

By gdański port mógł się rozwijać, konieczne są inwestycje. Do 2020 r. dzięki środkom unijnym ogromnych zmian można się spodziewać m.in. w Porcie Wewnętrznym, gdzie za 470 mln zł zostanie pogłębiony tor wodny, a rozbudowy doczekają się nabrzeża. Z kolei przy Porcie Zewnętrznym w ciągu trzech lat za 180 mln zł poprawione zostaną tory i drogi dojazdowe. Szczególnie pilna jest budowa parkingów dla tirów, które czekają w kolejkach na przeładunek. W kolejnych latach dojazd do portu poprawi też budowa kolejnych odcinków trasy S7 z Warszawy do Trójmiasta.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie