statystyki

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy szykują promocyjne oferty

autor: Barbara Sowa07.12.2016, 07:46; Aktualizacja: 07.12.2016, 08:19
telewizja, domowe kino, DVD

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy kablowi, platformy satelitarne i telekomy bombardują klientów promocjami i prezentami.źródło: ShutterStock

Mobilna TV w komórkach i elektroniczne gadżety są motorem przedświątecznej sprzedaży. Niektórzy szacują, że w tym okresie obroty wzrastają przynajmniej o 30 proc.

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy kablowi, platformy satelitarne i telekomy bombardują klientów promocjami i prezentami. Pierwsze kampanie ruszyły już w listopadzie. Kolejne pączkują w zawrotnym tempie. – Grudzień jest tradycyjnie miesiącem, w którym sprzedaż usług rośnie – mówi Piotr Markowski z T-Mobile, tłumacząc, że trend jest nie tylko efektem szału zakupowo-prezentowego, ale ma też podłoże historyczne.

– Wielu klientów w przeszłości decydowało się na abonament i nowy telefon właśnie przed gwiazdką, więc po dwuletnim okresie trwania umowy także w grudniu decydują się na jej przedłużenie albo szukają nowego operatora. Dlatego przygotowaliśmy na ten okres specjalne promocje z gwarancją najlepszych cen smartfonów oraz prezentami dla kolekcjonerów – dodaje Markowski. O ile konkretnie w grudniu rośnie sprzedaż? Konkretnych liczb nasi rozmówcy nie zdradzają. Jedna z kablówek przyznaje, że patrząc na dzienną efektywność, można szacować, że sprzedaż jest nawet o 30 proc. lepsza od średniej miesięcznej.

Z jednej strony motorem napędowym sprzedaży jest sprzęt. Dlatego w ofercie kolejnych graczy pojawiają się telewizory, laptopy, tablety, konsole i inne gadżety. Z drugiej zaś takim motorem jest telewizja. – Tak w ubiegłym roku, jak i w poprzednich latach regułą była rekordowa liczba aktywacji telewizyjnych w grudniu – mówi nam Karol Wieczorek z Netii. W tym roku kablówka kusi nie tylko miesięczną promocją na całą ofertę, z HBO i Canal+, ale też gadżetami w rodzaju głośnika bezprzewodowego lub opaski sportowej. – Dla odmiany wrzesień i październik to tradycyjnie okres żniw na internet (początek roku szkolnego). Z uwagi na to, że sprzedajemy przede wszystkim pakiety, z roku na rok obie pozycje zaczynają się wyrównywać – dodaje Wieczorek. I na to liczą operatorzy. Reklamują ofertę telewizyjną i sprzęt w promocyjnej cenie, który może trafić pod choinkę, licząc na to, że klient przy okazji kupi dodatkowe usługi.


Pozostało 56% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane