statystyki

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy szykują promocyjne oferty

autor: Barbara Sowa07.12.2016, 07:46; Aktualizacja: 07.12.2016, 08:19
telewizja, domowe kino, DVD

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy kablowi, platformy satelitarne i telekomy bombardują klientów promocjami i prezentami.źródło: ShutterStock

Mobilna TV w komórkach i elektroniczne gadżety są motorem przedświątecznej sprzedaży. Niektórzy szacują, że w tym okresie obroty wzrastają przynajmniej o 30 proc.

Ruszył przedświąteczny okres żniw w biznesie telekomunikacyjno-telewizyjnym. Operatorzy kablowi, platformy satelitarne i telekomy bombardują klientów promocjami i prezentami. Pierwsze kampanie ruszyły już w listopadzie. Kolejne pączkują w zawrotnym tempie. – Grudzień jest tradycyjnie miesiącem, w którym sprzedaż usług rośnie – mówi Piotr Markowski z T-Mobile, tłumacząc, że trend jest nie tylko efektem szału zakupowo-prezentowego, ale ma też podłoże historyczne.

– Wielu klientów w przeszłości decydowało się na abonament i nowy telefon właśnie przed gwiazdką, więc po dwuletnim okresie trwania umowy także w grudniu decydują się na jej przedłużenie albo szukają nowego operatora. Dlatego przygotowaliśmy na ten okres specjalne promocje z gwarancją najlepszych cen smartfonów oraz prezentami dla kolekcjonerów – dodaje Markowski. O ile konkretnie w grudniu rośnie sprzedaż? Konkretnych liczb nasi rozmówcy nie zdradzają. Jedna z kablówek przyznaje, że patrząc na dzienną efektywność, można szacować, że sprzedaż jest nawet o 30 proc. lepsza od średniej miesięcznej.

Z jednej strony motorem napędowym sprzedaży jest sprzęt. Dlatego w ofercie kolejnych graczy pojawiają się telewizory, laptopy, tablety, konsole i inne gadżety. Z drugiej zaś takim motorem jest telewizja. – Tak w ubiegłym roku, jak i w poprzednich latach regułą była rekordowa liczba aktywacji telewizyjnych w grudniu – mówi nam Karol Wieczorek z Netii. W tym roku kablówka kusi nie tylko miesięczną promocją na całą ofertę, z HBO i Canal+, ale też gadżetami w rodzaju głośnika bezprzewodowego lub opaski sportowej. – Dla odmiany wrzesień i październik to tradycyjnie okres żniw na internet (początek roku szkolnego). Z uwagi na to, że sprzedajemy przede wszystkim pakiety, z roku na rok obie pozycje zaczynają się wyrównywać – dodaje Wieczorek. I na to liczą operatorzy. Reklamują ofertę telewizyjną i sprzęt w promocyjnej cenie, który może trafić pod choinkę, licząc na to, że klient przy okazji kupi dodatkowe usługi.


Pozostało jeszcze 56% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane