Operatorzy borykają się ze spadkiem przychodów i marż. Oglądają się więc za nowymi źródłami zarobku m.in. w aliansach z mediami, bankami i energetyką
W 2013 roku telekomy poszukiwały dodatkowych ścieżek rozwoju głównie w bankowości i mediach. Cyfrowy Polsat ogłosił przejęcie Polkomtelu. Obie spółki stworzą podmiot, z którym trudno będzie konkurować na rynku mediów i telekomunikacji. Dominik Libicki, prezes CP, zapowiedział także, że zaoferuje swoim klientom usługi bankowe i dostawy energii.
Na realizację tych zapowiedzi nie trzeba było długo czekać. Polkomtel użyczył marki Plus Bank dotychczasowemu Invest-Bankowi i zaoferował swoim klientom dodatkowe usługi finansowe. Operator został też strategicznym partnerem start-upu Freebee, zajmującego się wykorzystaniem mobilnych technologii w programach lojalnościowych. Orange rozpoczął współpracę z platformą telewizyjną NC+. Klienci obu spółek mogą kupić w pakiecie telewizję i usługi telekomunikacyjne taniej niż dotychczas. Przygotowywane są też inne działania, ale firmy na razie nie chcą ujawnić szczegółów. T-Mobile zawarł strategiczny alians z Alior Bankiem i zamierza zaproponować abonentom sieci prowadzenie rachunków bankowych, karty płatnicze, kredyty i depozyty.