statystyki

Koniec z wolna amerykanką. Prefiks zdradzi, że dzwoni pani z call center

autor: Bogdan Fischer, Miłosz Mazewski07.02.2017, 09:55; Aktualizacja: 07.02.2017, 10:45
Call center

Rozporządzenie o e-privacy rozwiąże istotny dla polskich firm problem, jakim jest rozproszenie, niespójność i niekiedy też przypadkowość obowiązujących regulacjiźródło: ShutterStock

PROBLEM: Komisja Europejska opublikowała niedawno projekt rozporządzenia o e-prywatności (ang. e-privacy), które zastąpi mającą już 14 lat dyrektywę 2002/58/WE z 12 lipca 2002 r. o prywatności i łączności elektronicznej (Dz.Urz. WE z 2002 r. L 201, s. 37). Proponowane przepisy mają skuteczniej chronić prywatność w łączności elektronicznej. Dla przedsiębiorców oznacza to przede wszystkim nowe obowiązki i obostrzenia, przede wszystkim w zasadach wykorzystywania cookies. Jedną z nowości, która może uderzyć w branżę marketingu telefonicznego, będzie specjalny prefiks identyfikujący numery telefonów, z których wykonuje się połączenia o charakterze marketingowym. Ale będą też zmiany, które nieco ułatwią firmom działalność. Rozporządzenie przewiduje np., że będzie można wysyłać e-maile reklamowe bez zgody, jeżeli adres odbiorcy został pozyskany w związku ze świadczeniem produktów lub usług, a reklama ma dotyczyć podobnych produktów lub usług. Komisja chce, by rozporządzenie weszło w życie 25 maja 2018 r., w tym samym czasie, co RODO – rozporządzenie regulujące kwestie ochrony danych osobowych.

NADĄŻYĆ ZA ROZWOJEM TECHNIKI

Dotychczasowa ochrona prywatności w łączności elektronicznej zapewniana na podstawie dyrektywy jest niewystarczająca, przestarzała i nie nadąża za zachodzącymi zmianami technologicznymi – uznała Komisja Europejska. Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy w coraz większym stopniu przenoszą swoją działalność do Internetu, który zastępuje dotychczasowe, tradycyjne środki komunikacji. Powstają nowe rodzaje usług, m.in. Over-the-Top communcation services (OTT), które polegają na świadczeniu usług komunikacji elektronicznej poprzez działające w Internecie aplikacje zapewniane przez usługodawców, np. komunikatory WhatsApp czy Messenger. Tego typu usługi nie są jednak objęte regulacjami obecnie obowiązującej dyrektywy e-privacy, co stanowi lukę w ochronie użytkowników.

BEZPOŚREDNIE STOSOWANIE


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Karol(2017-03-03 18:16) Zgłoś naruszenie 01

    Pytanie brzmi, czy windykatorzy też będą musieli mieć prefiks? Zmuszony zostałem do zarejestrowania karty SIM, bez mojej zgody udostępnione te dane firmie windykacyjnej a szukając pracy nie mam luksusu możliwości wyłączenia telefonu. Nękanie po 20-40 tel. dziennie każde z innego numeru.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane