Otwarta debata o umowie ACTA rozpocznie się w poniedziałek o godz. 14 w Sali Kolumnowej KPRM. Do udziału w niej zostali zaproszeni przedstawiciele środowisk twórczych, sektora pozarządowego, przedsiębiorcy, dziennikarze, naukowcy, eksperci, blogerzy oraz działacze społeczni. "Oprócz zaproszonych gości na debatę zapraszamy 100 obywateli" - poinformowało CIR.
Z kolei wszyscy obywatele będą mieli możliwość zadawania pytań on-line. Na profilu Kancelarii Premiera na Facebooku pytania zbierane są pod specjalnie stworzonym wątkiem na tablicy. "Na część pytań zadanych przez obywateli odpowiemy podczas debaty, na resztę w ciągu kilku kolejnych dni. Spodziewamy się bowiem wielu pytań, a na każde chcemy odpowiedzieć" - zapowiedziało CIR.
Pytania będzie można również zadawać na Twitterze
CIR prosi o stosowanie tagu #debataACTA. "Moderatorzy prowadzący spotkanie w KPRM będą odczytywać wybrane, oznaczone w ten sposób pytania" - poinformowało CIR.
Otwarte spotkanie w sprawie ACTA premier Donald Tusk zapowiedział w piątek na konferencji prasowej. Szef rządu poinformował na niej, że podjął decyzję o zawieszeniu procesu ratyfikacji umowy ACTA. Oświadczył, że konsultacje w sprawie ACTA nie były pełne, bo środowiska internautów nie były właściwie reprezentowane, a konsultowano się głównie z organizacjami związanymi z nadawcami i twórcami. Premier zapowiedział, że podczas spotkania będzie analizowane m.in. polskie prawo autorskie.
Kancelaria premiera będzie transmitować debatę na żywo.
Formularz rejestracyjny na debatę o ACTA uruchomiony
Na stronie internetowej www.mac.gov.pl uruchomiony został dzisiaj o godz. 18.00 formularz rejestracyjny, za pomocą którego osoby chcące wziąć udział w jutrzejszej debacie o ACTA mogą się na nią zapisać.
Ministerstwo udostępniło 100 miejsc dla obywateli, którzy chcą uczestniczyć w debacie o ACTA w kancelarii premiera 6 lutego o godz. 14.00. Wystarczy wysłać wypełniony formularz (imię, nazwisko, PESEL, imię ojca, e-mail) do MAC. Decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz będzie dostępny do 21.00 dzisiaj.
Przypominamy, że rozmowa będzie możliwa także przez internet z wykorzystaniem serwisów: Twitter i Facebook. Szczegóły na www.mac.gov.pl.