statystyki

Przewoźnicy nie mają prawa pytać o to, gdzie dorabiają zatrudnieni u nich kierowcy

autor: Łukasz Prasołek22.11.2020, 10:00
W przepisach o czasie pracy kierowców zawarto zobowiązanie do składania przez nich oświadczeń o dodatkowym zatrudnieniu.

W przepisach o czasie pracy kierowców zawarto zobowiązanie do składania przez nich oświadczeń o dodatkowym zatrudnieniu.źródło: ShutterStock

Obowiązek składania oświadczenia o dodatkowym zatrudnieniu nie obejmuje nazwy drugiego pracodawcy. Żądanie jej podania naruszałoby przepisy o ochronie danych, w tym zasadę minimalizacji wynikającą z RODO

W przepisach o czasie pracy kierowców zawarto zobowiązanie do składania przez nich oświadczeń o dodatkowym zatrudnieniu. Pierwotnie dotyczyło to tylko dodatkowego zatrudnienia na etacie, z czasem jednak obowiązkowe oświadczenia rozszerzono o dorabianie także na podstawie umów cywilnoprawnych.

Zgodnie z art. 24 pkt 2 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1412) w przypadku dodatkowego zatrudnienia na podstawie umowy o pracę należy podać wymiar etatu, a w przypadku zatrudnienia na innej podstawie niż stosunek pracy – przeciętną tygodniową liczbę godzin wykonywanych przewozów lub innych czynności. Z regulacji tej wynika jeszcze tylko wymóg pisemności składanych oświadczeń. Przepis nie zobowiązuje więc kierowców do ujawniania dodatkowego miejsca pracy.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane