statystyki

Blokowanie reklam w internecie jest zgodne z prawem. Na razie w Niemczech

autor: Patryk Słowik27.04.2015, 07:46; Aktualizacja: 27.04.2015, 09:07
poczta-internet-spam

Wśród niezadowolonych są m.in. RTL Group, Axel Springer, Spiegel, Zeit Online i Handelsblatt.źródło: ShutterStock

Nie ma powodu, aby zakazywać udostępniania AdBlock Plus, popularnego wśród internautów rozszerzenia do przeglądarek internetowych – uznał niemiecki sąd.

Tamtejsi wydawcy od kilku lat toczą walkę z Eyeo GmbH – firmą, która stoi za najpopularniejszą na świecie wtyczką do przeglądarek. Odfiltrowuje ona treści reklamowe od witryny, którą się odwiedza. Tym sposobem użytkownik widzi interesujące go informacje, lecz nie wyświetlają mu się reklamy. W oczywisty sposób cierpią na tym portale internetowe, których wydawcy mniej zarabiają. Narzekają też polskie firmy, ale wyrok w Niemczech może ograniczyć ich zapędy do walki z producentem oprogramowania.


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Tersy(2015-04-28 00:12) Zgłoś naruszenie 00

    Wszystkim mającym dość reklam polecam program "adblock". Można pobrać go z internetu. Baaardzo skuteczny. Na wybranych stronach można go wyłączyć.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane