Siedmiocalowy tablet napędzany przez system operacyjny Android zostanie pokazany na rozpoczynającej się dzisiaj w San Francisco specjalnej konferencji Google. Równocześnie ma być zaprezentowana najnowsze wersja Androida nosząca nazwę Android 4.1 Jelly Bean.
Google szuka dla siebie nowych sposobów wykorzystania boomu na tablety, których rynek ma podwoić się w tym roku do 118,9 mln egzemplarzy – twierdzi firma badawcza Gartner. Chociaż Android opanował przeszło połowę rynku smartfonów, w segmencie tabletów jego oprogramowanie przejęło mniej niż połowę udziału iPada, a nadto Google musi liczyć się z nową presją ze strony Microsoftu, który w zeszłym tygodniu przedstawił swój własny tablet.
„W tej chwili rynek tabletów stanowi wielkie wyzwanie dla Google’a” – mówi Clayton Moran, analityk Benchmark Co. z Florydy– „Musi się zdobyć na posiadanie konkurencyjnego produktu wobec iPada”.
Tablety z systemem operacyjnym Android produkują już takie firmy, jak Samsung Electronics, HTC i Motorola Mobility Holdings, którą Google przejął w zeszłym miesiącu za 12,5 mld dolarów. Ale Google chce występować pod własną marką. Zamierza także przyciągnąć konsumentów oferując bardziej smukłe urządzenie z najnowszym oprogramowaniem i to za niższą cenę od iPada. Najnowszy model tabletu Apple’a jest bowiem oferowany w cenie od 499 dolarów w górę.
Akcje Google podrożały wczoraj mniej niż 1 proc. do stawki 564,68 dolarów za jeden papier na zamknięciu w Nowym Jorku. W tym roku akcje potaniały jednak już o 13 proc.