Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele firm z dnia na dzień było zmuszonych zawiesić swoją stacjonarną działalność. Restrykcje rządowe najbardziej dotknęły firmy, które funkcjonowały wyłącznie w świecie offline. Nie da się ukryć, że świat po COVID-19 będzie wyglądał inaczej, a zapowiadana już od dawna transformacja cyfrowa, właśnie rozgrywa się na naszych oczach. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak przenieść swój biznes do sieci, to zapoznaj się z naszym poradnikiem, który ułatwi Ci to zadanie.

Chcesz przenieść swój biznes do sieci? Wszystko zależy od branży!

Nie ma jednej uniwersalnej porady, która umożliwiłaby w magiczny sposób przeniesienie swojego biznesu do świata wirtualnego, ponieważ wszystko tak naprawdę zależy od branży. Co więcej, niektóre firmy nie mogą w pełni działać w sieci, ponieważ ich działalność opiera się na świadczeniu usług bezpośrednich. Nie oznacza to jednak, że mają one zupełnie zrezygnować ze swojej obecności w sieci.

Fryzjer lub salon kosmetyczny

Wbrew pozorom zarządzanie firmą z sektora beauty daje cały wachlarz możliwości różnego rodzaju prowadzenia działań online. Wśród najciekawszych propozycji można wymienić:
· udzielanie porad online swoim klientom (np. dotyczących pielęgnacji włosów, skóry, paznokci czy też nawet samodzielnego farbowania włosów),
· sprzedaż kosmetyków używanych w fryzjerstwie i kosmetyce,
· prowadzenie szkoleń dla amatorów (np. w stylizacji rzęs, paznokci czy w koloryzacji włosów).
Kluczowym elementem w tego typu działaniach będzie znalezienie optymalnego kanału komunikacji (mogą być nim np. media społecznościowe) oraz znalezienie grupy odbiorców. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie istniejącej już bazy klientów. Z kolei w przypadku chęci założenia własnego sklepu internetowego, można skorzystać już z gotowych platform do e-commerce, np. PresaShop czy Magento.



Restauracja online

Prowadzenie restauracji online daje duże pole do popisu. Mowa tu nie tylko o prowadzeniu mediów społecznościowych, co wydaje się dość oczywiste w dobie cyfryzacji, ale również o:
· prowadzeniu systemu rezerwacji online,
· skorzystaniu z dostawy do domu (np. poprzez nawiązanie współpracy z Uberem czy Woltem),
· wprowadzeniu systemu oceny restauracji – jest to istotne, ponieważ recenzje są obecnie ważnym kryterium oceny.


Przy prowadzeniu restauracji online konieczne jest zbudowanie relacji z odbiorcami i stałe ich podtrzymywanie m.in. poprzez atrakcyjne zniżki i rabaty, karty stałego klienta czy organizowanie różnych konkursów.

Trener personalny online

Jeszcze do niedawna trener personalny kojarzył się przede wszystkim z siłownią i nadzorowaniem ćwiczeń swoich podopiecznych. Świat wirtualny daje wiele możliwości trenerom personalnym (i nie tylko również innym osobom działającym w branży fitness, w tym m.in. dietetykom).

Oto kilka ciekawych pomysłów na działalność trenera personalnego w sieci:
· Zdalne układanie planów treningowych.
· Nagrywanie instrukcji wykonywania poszczególnych ćwiczeń dla swoich podopiecznych.
· Stworzenie własnego e-booka na temat ćwiczeń w domu.
· Sprzedaż suplementów i akcesoriów treningowych.



Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z platform stworzonych specjalnie z myślą o trenerach personalnych i ich podopiecznych.

Event online

Chociaż spore grono osób zwiastowało upadek wielu firm zajmujących się organizacją eventów, to większość z nich – przynajmniej ta, która postawiła na działalność w internecie – ma się świetnie. Jak to możliwe? Przede wszystkim dzięki możliwościom tkwiącym w internecie. Dzięki rozmaitym narzędziom możesz zorganizować konferencje, kursy i webinaria. Co istotne, zaletą wirtualnych wydarzeń jest to, że wymagają one znacznie mniejszych zasobów niż wydarzenia tradycyjne.

Porady prawne online

Jeśli prowadzisz swoją kancelarię prawną i zastanawiasz się, czy możesz przenieść swój biznes do sieci, to oczywiście odpowiedź jest twierdząca. W sektorze prawniczym zaleca się działanie dwutorowe: poprzez budowanie wizerunku i sprzedawanie swoich usług. Dobrym pomysłem jest również tworzenie eksperckich artykułów, dzięki którym nie tylko zbudujesz swoją renomę, ale również nawiążesz relacje ze swoimi potencjalnymi klientami. Pandemia koronawirusa pokazała, że jest na rynku również przestrzeń do tego, by udzielać porad prawnych online.

Podstawą sukcesu w sieci jest dobry Internet

Przed rozpoczęciem działań związanych z przenoszeniem biznesu do sieci, warto zadbać o podstawy, czyli o szybkie i bezpieczne łącze internetowe. Warto postawić na przyszłość, czyli na internet światłowodowy, który charakteryzuje się stabilnością łącza oraz szybkością przesyłania danych. Internet UPC Biznes to właśnie internet światłowodowy, który dostępny jest w trzech różnych prędkościach: do 400 Mb/s, do 600 Mb/s i 100 Mb/s. Dodatkowo w UPC Biznes możesz skorzystać z 60 dni na testowanie lub podpisać umowę bez okresu zobowiązania!

Przeniesienie biznesu do sieci dla wielu przedsiębiorców jest nie tylko sposobem na zyskanie nowych klientów, ale również koniecznością, chroniącą przed upadłością. Warto pamiętać, że niemal każdą firmę można przenieść do sieci i nawet jeśli nie prowadzisz własnego sklepu, to i tak warto zaistnieć w sieci, chociażby za pośrednictwem mediów społecznościowych, które są dobrym narzędziem do budowania i podtrzymywania relacji z potencjalnymi klientami. Więcej porad na temat zbudowania widoczności swojej firmy w sieci znajdziesz w darmowym poradniku od UPC Biznes.