statystyki

Nadchodzi kryzys? Polscy przedsiębiorcy nie przewidują kłopotów

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto25.09.2019, 11:01; Aktualizacja: 25.09.2019, 11:20
biznes, finanse, firmy

W Polsce dominuje strategia gaszenia pożaru: przedsiębiorcy skupiają się na tym, by jak najszybciej rozwiązać problem, nie myśląc o wpływie swoich decyzji na inne aspekty działania firmyźródło: ShutterStock

Dwie trzecie polskich firm doświadczyło przynajmniej jednego kryzysu w ciągu ostatnich pięciu lat. Aż 33 proc. nie wyciągnęło z tego żadnych wniosków.

To najważniejsze konkluzje z publikowanego dziś raportu „Global Crisis Survey 2019”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Autorzy nie tylko sprawdzili, ilu przedsiębiorców borykało się ze zdarzeniami kryzysowymi, ale jaką wyciągnęli z nich lekcję, by zapobiegać takim zjawiskom w przyszłości. Badanie jest globalne, można więc też porównać doświadczenia polskich firm z trendami na świecie.

Sam odsetek tych, którzy musieli zmierzyć się z kryzysem, nie różni się znacząco od wyników światowych. Polskie 67 proc. to niemal tyle, ile globalne 69 proc. Ale tylko 5 proc. naszych przedsiębiorców przejście przez zaburzenia w działalności firmy pozwoliło na wzmocnienie jej kondycji. Na świecie 42 proc. pytanych odpowiedziało, że z takiej lekcji wyszli silniejsi i są teraz w lepszej sytuacji niż przed kryzysem.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane