statystyki

Nadchodzi kryzys? Polscy przedsiębiorcy nie przewidują kłopotów

autor: Marek Chądzyński, Patrycja Otto25.09.2019, 11:01; Aktualizacja: 25.09.2019, 11:20
biznes, finanse, firmy

W Polsce dominuje strategia gaszenia pożaru: przedsiębiorcy skupiają się na tym, by jak najszybciej rozwiązać problem, nie myśląc o wpływie swoich decyzji na inne aspekty działania firmyźródło: ShutterStock

Dwie trzecie polskich firm doświadczyło przynajmniej jednego kryzysu w ciągu ostatnich pięciu lat. Aż 33 proc. nie wyciągnęło z tego żadnych wniosków.

To najważniejsze konkluzje z publikowanego dziś raportu „Global Crisis Survey 2019”, przygotowanego przez firmę doradczą PwC. Autorzy nie tylko sprawdzili, ilu przedsiębiorców borykało się ze zdarzeniami kryzysowymi, ale jaką wyciągnęli z nich lekcję, by zapobiegać takim zjawiskom w przyszłości. Badanie jest globalne, można więc też porównać doświadczenia polskich firm z trendami na świecie.

Sam odsetek tych, którzy musieli zmierzyć się z kryzysem, nie różni się znacząco od wyników światowych. Polskie 67 proc. to niemal tyle, ile globalne 69 proc. Ale tylko 5 proc. naszych przedsiębiorców przejście przez zaburzenia w działalności firmy pozwoliło na wzmocnienie jej kondycji. Na świecie 42 proc. pytanych odpowiedziało, że z takiej lekcji wyszli silniejsi i są teraz w lepszej sytuacji niż przed kryzysem.


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane