statystyki

Prezes PKO BP: Hipoteki o stałym oprocentowaniu po zmianie ustawy o listach zastawnych

autor: Łukasz Wilkowicz03.06.2015, 07:53; Aktualizacja: 03.06.2015, 09:26
Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BP

Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO BPźródło: Materiały Prasowe

Jeśli działalność w Niemczech okaże się dla nas zadowalająca, to myślimy też o innych rynkach: Czechach, Francji i Wielkiej Brytanii. Kwestia, czy wyjdziemy z Ukrainy, nie została rozstrzygnięta - mówi w wywiadzie dla DGP Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

W bankach panuje tendencja do podwyższania prowizji i opłat. Czy klienci reagują na te podwyżki, rezygnując z usług?

Każdy przedsiębiorca, który prowadzi działalność zarobkową, stara się w tych warunkach, w których funkcjonuje, zarabiać jak najwięcej i pozyskać jak najwięcej klientów. Firmy, które wydają gazety, chcą jak najwięcej zarabiać na ogłoszeniach, na sprzedaży gazet, mieć jak największą bazę klientów. W podobny sposób postępują banki. Chcą zarabiać i mieć jak najwięcej klientów. Konkurencja powoduje jednak, że nie można bez ryzyka podnosić cen, bo grozi to utratą klientów. Natomiast w środowisku niskich stóp procentowych możliwość zarabiania na tym, co było i jest nadal najważniejszą częścią przychodów banków, czyli przychodach odsetkowych, jest mniejsza. To sprawia, że banki szukają zysku w obrębie prowizji i opłat. Taką strategię stosują wszystkie banki na całym świecie.

Nie dostrzegam, by zmiany w tabelach opłat i prowizji powodowały u nas czy w innych bankach znaczne wahania liczby klientów. Po pierwsze, te zmiany cenowe nie są drastyczne. Po drugie, dokonują ich wszyscy gracze.

PKO BP przybyło w I kw. tysiąc klientów, posiadaczy rachunków osobistych. Początek roku zawsze jest taki słaby?

W I kw. 2015 r. byliśmy skoncentrowani na działaniach związanych z przejęciem Nordei. Najważniejszą dla nas rzeczą było sfinalizowanie fuzji operacyjnej. Poza tym dostosowywaliśmy się do wymagań rekomendacji U dotyczącej bancassurance, która weszła w życie z początkiem kwietnia. Trzecią ważną dla nas rzeczą w tym okresie był start operacyjny banku hipotecznego.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • jakubik(2015-06-05 09:44) Zgłoś naruszenie 00

    w PKO BP na szczęście są wpłatomaty i własnie dlatego jest łatwiej

    Odpowiedz
  • alina(2015-06-03 14:27) Zgłoś naruszenie 00

    Niestety klienci są w PKO BP bardzo żle obsługiwanie.
    Nie ma okienka stricte kasowego, aby tylko i wyłącznie wypłacić lub wpłacić pieniądze musimy czekać czasami godzinę lub dłużęj,bo przy tym stanowisku proponowane są pożyczki, kredytyl lub inne produkty bankowe. ja zrezygnuję z konta osobistego w PKO BP. Próby zmuszania mnie w ten AROGANCKI sposób do karty kredytowej
    nic nie da__jestem zawiedziona bankiem ,zlikwiduję także inne konta.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane