statystyki

LOT wyprzedza Ryanaira, ale tylko dzięki czarterom

autor: Cezary Pytlos, Patrycja Otto20.01.2015, 07:33; Aktualizacja: 20.01.2015, 08:44
LOT-Boeing-Dreamliner-2

Po trzech kwartałach zeszłego roku LOT przewiózł na trasach z i do Polski prawie 4,5 mln pasażerów – o ponad 340 tys. osób mniej niż Ryanair – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego.źródło: Materiały Prasowe

Irlandczycy zwiększają flotę, nasza linia wygrywa na długich dystansach za przyczyną dreamlinerów

Reklama


Reklama


Po trzech kwartałach zeszłego roku LOT przewiózł na trasach z i do Polski prawie 4,5 mln pasażerów – o ponad 340 tys. osób mniej niż Ryanair – wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To niezły wynik, bo jeszcze rok temu podobne zestawienie wypadało dwa razy gorzej dla naszej narodowej linii. Różnica w przewozach sięgała pół miliona pasażerów. Ale tu pozytywne dla LOT-u wiadomości dotyczące regularnych przewozów się kończą. Z najnowszych statystyk ULC wynika bowiem, że zmniejszenie dystansu do Irlandczyków to w niewielkim stopniu zasługa LOT-u, a głównie efekt słabości Irlandczyków. Nasza państwowa spółka przewiozła podobną liczbę pasażerów co rok wcześniej, podczas gdy Ryanair obsłużył aż 200 tys. pasażerów mniej.

– LOT tylko czasowo umocnił swoją pozycję. Ryanair znowu zacznie zwiększać dystans, gdy zrealizuje zakup nowych samolotów – twierdzi Andrzej Betlej z biura podróży TravelData. W ostatnie wakacje Ryanair ogłosił zakup 200 nowoczesnych boeingów 737 MAX 200 za – bagatela! – 22 mld dol. To kolejne zamówienie złożone przez Irlandczyków u Amerykanów. Od zeszłego roku realizowany jest wcześniejszy kontrakt na 175 maszyn starszego typu 737. Przedstawiciele Ryanaira zapewniają, że już w tym roku część z tych maszyn trafi na polskie lotniska. A to będzie oznaczać nowe trasy i nowych pasażerów, szczególnie w Modlinie, najgroźniejszej dla LOT-u irlandzkiej fortecy w naszym kraju.

– Do 2024 r. liczba pasażerów przewożonych przez Ryanair każdego roku zwiększy się z ok. 90 mln do ok. 150 mln. Obecne roczne wyniki w Polsce mamy zamiar w tym czasie podwoić – zapowiada Juliusz Komorek z Ryanaira.

LOT nie poddaje się i o nowych klientów walczy tam, gdzie Ryanair na razie nie może. Głównym orężem narodowego przewoźnika o zwycięstwo w rankingu jest boeing 787 dreamliner. Firma ma w tej chwili sześć tych maszyn, którymi obsługuje długodystansowe połączenia do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu. Niedawno LOT ogłosił, że przewiózł już na ich pokładach pół miliona pasażerów, choć eksploatuje je dopiero nieco ponad rok. W dodatku dreamlinery pozwalają przewoźnikowi zarabiać lepiej niż długodystansowe samoloty poprzedniej generacji – boeingi 767. W ciągu trzech kwartałów 2014 r. LOT przewiózł w klasach o podwyższonym standardzie, czyli premium i biznes, o 48 proc. pasażerów więcej niż rok wcześniej.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama

  • Marcin(2015-01-20 15:03) Odpowiedz 00

    bardzo chciałbym latać LOT-em tam i z powrotem, ale ceny LOTU są WYSOKIE!!!

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie

Reklama