statystyki

Nie można zarejestrować słownego znaku towarowego House of Cars

autor: Katarzyna Kwestarz08.05.2018, 08:32; Aktualizacja: 08.05.2018, 09:19
Czy House of Cars kojarzy się z serialem political fiction „House of Cards”?

Czy House of Cars kojarzy się z serialem political fiction „House of Cards”?źródło: ShutterStock

Tak uznał Sąd UE. Odrzucił skargę polskiego przedsiębiorcy na decyzję EUIPO odmawiającą ustanowienia prawa wyłącznego. Oba organy oceniły, że nie ma zdolności odróżniającej.

Czy House of Cars kojarzy się z serialem political fiction „House of Cards”? Przyznaję, że ja w pierwszym odruchu pomyślałam, że ktoś, korzystając z popularności serialu, postanowił chronić swoje usługi dla działalności na polach np. doradztwa politycznego, PR lub choćby w produkcji filmowej i dlatego spotkał się z odmową udzielenia prawa wyłącznego.

Tymczasem nic bardziej mylnego. Słowny znak towarowy House of Cars został zgłoszony przez polskiego przedsiębiorcę do ochrony w EUIPO (ang. European Union Intellectual Property Office, Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej) w klasach 35, 37 i 39 w rozumieniu Porozumienia nicejskiego dotyczącego międzynarodowej klasyfikacji towarów i usług. Poszczególne klasy obejmują m.in.: klasa 35 – „przeprowadzanie sprzedaży aukcyjnej; usługi sprzedaży detalicznej w związku z pojazdami; organizowanie sprzedaży w trybie aukcji i przetargów publicznych; usługi handlowe online (...)”; 37 – „naprawy samochodów; naprawy tapicerskie; naprawa opon; instalacja, naprawa i konserwacja chłodnic do silników; instalacja, konserwacja i naprawa maszyn (...)”; 39 – „transport; transport samochodowy; organizowanie transportu; usługi transportowe (...)”.

Zgłoszenie to zostało jednak odrzucone przez EUIPO z uwagi na brak jakiegokolwiek charakteru odróżniającego oznaczenia. Urząd uznał, że zaproponowane określenie bezpośrednio odnosi się do informacji o działalności przedsiębiorstwa, przez co nie ma zdolności odróżniającej i dlatego nie może być zarejestrowane. Nie jest bowiem zdolne do pełnienia podstawowej funkcji znaku towarowego - nie umożliwia konsumentowi nabywającemu usługę oznaczoną znakiem towarowym dokonania przy późniejszym zakupie takiego samego wyboru, jeśli doświadczenie okazało się pozytywne, lub dokonania odmiennego wyboru, jeśli było ono negatywne.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj