Quality Hunters 2013 to już trzecia edycja nagradzanej inicjatywy linii Finnair i firmy Finavia. Jej celem jest włączenie społeczności internetowej do procesu doskonalenia usług (tzw. crowdsourcing). Inicjatywa Rethink Quality z 2010 r. zainspirowała linie Finnair i lotnisko w Helsinkach do poszukiwania nowych sposobów postrzegania kwestii jakości, a w 2011 r. druga edycja projektu Quality Hunters potwierdziła tkwiący w społeczności internetowej potencjał do formułowania innowacyjnych pomysłów na doskonalenie podróży lotniczych.

Akcja wymiany książek, którą rozpoczęto na lotnisku w Helsinkach latem 2012 r., oraz wprowadzenie jesienią tego samego roku posiłków wegetariańskich do menu lotów na długich dystansach to przykłady pomyślnie zrealizowanych pomysłów, opracowanych wspólnie przez społeczność zgromadzoną wokół projektu Quality Hunters, linie Finnair oraz lotnisko w Helsinkach.

Poprzednie edycje projektu miały na celu ustalenie, z jakimi pojęciami pasażerowie utożsamiają jakość podróży lotniczych. Edycja Quality Hunters 2013 wprowadza bardziej praktyczne podejście i dąży do zrealizowania wizji pasażerów. Członkowie społeczności internetowej zostaną zaproszeni do podzielenia się swoimi przemyśleniami o tym, co w ich odczuciu sprawia, że podróż staje się wspaniałym doświadczeniem, a także do wskazania tych elementów podróży, które można ulepszyć. Celem inicjatywy jest wyłonienie pomysłów, które będą łatwe w realizacji i zgodne z celami biznesowymi obydwu firm, oraz w wymierny sposób poprawią komfort pasażerów.

„Po sukcesie poprzednich edycji chcemy włączyć projekt Quality Hunters do procesu rozwoju naszych usług. Zapraszając społeczność internetową do współpracy, mamy pewność, że wyłonione pomysły będą wykonalne oraz przyniosą korzyści zarówno klientom, jak i naszej firmie ” - mówi Peter Gabrielsson, wiceprezes Finnair ds. obsługi pokładowej.

„Mamy nadzieję, że dzięki zaproszeniu pasażerów do udziału w ulepszaniu naszych produktów uda nam się wskazać te drobne zmiany, które sprawią, że podróżowanie z przesiadką w Helsinkach będzie jeszcze dogodniejsze i przyjemniejsze. To z kolei wzmocni naszą pozycję głównego lotniska w Europie Północnej oferującego loty na długich dystansach” – mówi Johanna Metsälä, manager ds. obsługi klientów z lotniska w Helsinkach.

Każdy może zabrać głos w dyskusji, śledząc profil @qualityhunters na Twitterze, zaś na blogu pod adresem qualityhunters.com umieszczane będą komentarze dotyczące pomysłów wysuwanych przez członków społeczności internetowej, relacje z procesu rozwoju produktów, a także wiadomości o postępach w realizacji projektu. Inicjatywę można śledzić także na Facebooku, pod adresem: facebook.com/qualityhunters.

Choć większość prac w ramach projektu będzie odbywać się poprzez serwis Twitter, blog i stronę na Facebooku, aktywni członkowie społeczności zaangażowani w projekt mogą zostać poproszeni o osobiste konsultacje i przetestowanie usług Finnair i lotniska w Helsinkach. 

Informacje o projekcie

Quality Hunters 2013 to trzecia już edycja nagrodzonej inicjatywy linii Finnair i lotniska w Helsinkach – po kampanii Rethink Quality z 2010 r. oraz drugiej edycji projektu Quality Hunters z 2011 r. Jej celem jest włączenie społeczności internetowej do procesu doskonalenia usług (tzw. crowdsourcing).

W ramach poprzednich edycji wybrani Quality Hunterzy podróżowali po świecie w poszukiwaniu pomysłów  i dyskutowali z internautami za pośrednictwem swoich stron internetowych, Twittera, a także serwisów YouTube i Flickr. W 2011 r. druga edycja projektu Quality Hunters zgromadziła ponad dziesięć milionów użytkowników śledzących jej profil na Twitterze. W 2013 r., uznając siłę społeczności internetowej, firmy postanowiły zapewnić mediom społecznościowym jeszcze większy wpływ.

Obydwie odsłony inicjatywy otrzymały nagrodę European Excellence Award w kategorii podróże i turystyka, a drugą edycję projektu wyróżniono także jako najlepszą międzynarodową kampanię PR w 2012 r., przyznając jej nagrodę IPRA Golden World Award.