Finnair przedstawił zautomatyzowane udogodnienia dla wszystkich założeń programu nie tylko w Helsinkach, ale i na innych europejskich lotniskach.
„Cała firma wraz z naszymi partnerami pracowała intensywnie nad tym, by podróż przez Helsinki była dla pasażerów tak wygodna, jak to jest tylko możliwe. Jesteśmy wdzięczni IATA, że dostrzegła i doceniła to, co osiągnęliśmy” – mówi Anssi Komulainen, wiceprezes Finnair d.s. Obsługi Klienta. „Zamierzamy kontynuować wprowadzanie tych udogodnień w miarę możliwości także na innych lotniskach za granicą”.
W Helsinkach, jeśli pasażer nie dokonał odprawy przez internet, kilka godzin przed planowanym lotem jest odprawiany na swój rejs automatycznie. Istnieje też możliwość samodzielnego przygotowania i wydrukowania etykietek na bagaż oraz przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa okazując wysłaną sms-em kartę pokładową.
Obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej i obywatele wybranych krajów, takich jak np. Japonia, przy przekraczaniu granicy Schengen mogą korzystać z samoobsługowych skanerów paszportów, co w znaczący sposób skraca formalności i czas oczekiwania.
Wprowadzenie tych udogodnień nie byłoby możliwe, gdyby nie doskonała współpraca z Finavią (firma odpowiedzialna za obsługę techniczną lotniska w Helsinkach), fińską Strażą Graniczną oraz wieloma innymi partnerami.
„Jesteśmy dumni, mogąc wręczyć liniom Finnair tę jakże zasłużoną nagrodę, za wcielenie w życie wszystkich sześciu założeń naszego programu” – mówi Rafael Schvartzman, wiceprezes regionalny IATA na Europę. „To dowód na zaangażowanie narodowego fińskiego przewoźnika w ciągły proces podnoszenia standardów obsługi klienta i komfortu podróży”.