Sii już od 12 lat dostarcza rozwiązania z obszaru IT i inżynierii przemysłowej klientom na całym świecie. W tym czasie firma rozwinęła współpracę z liderami branży motoryzacyjnej, finansowej i bankowej, farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, transportowej oraz mediowej, a jej partnerzy biznesowi pochodzą m.in. z krajów skandynawskich, Europy Zachodniej, USA i Japonii.

W ramach 13 Centrów Kompetencyjnych Sii realizuje projekty z zakresu rozwoju oprogramowania, utrzymania i integracji systemów, zarządzania infrastrukturą IT i projektowania kompleksowych rozwiązań dla przemysłu. Ponadto, jest największym w Polsce dostawcą usług testowych zarówno pod względem liczby inżynierów testowania, jak i wiedzy i doświadczenia, które specjaliści wnoszą do realizowanych projektów. Właśnie ten obszar oferty Sii został w minionym roku dwukrotnie wyróżniony w międzynarodowych rankingach - Computerworld TOP200 oraz 20 Leading Testing Providers prowadzonym przez TEST Magazine.

— Jako lider IT i Inżynierii w Polsce doceniamy nagrody i wyróżnienia, które otrzymujemy. Są one potwierdzeniem wysokiej jakości świadczonych usług na rynkach polskim i międzynarodowym. Dzięki nim jest nam łatwiej zachęcić nowych klientów do współpracy, a także inżynierów do dołączenia do firmy, która poprzez ciekawe projekty zapewni im doskonałe możliwości rozwoju. Usługi w obszarze testów są jednymi z najdynamiczniej rozwijających się spośród usług świadczonych przez Sii, a wyróżnienia w rankingach Computerworld TOP200 oraz 20 Leading Testing Providers prowadzonym przez TEST Magazine są potwierdzeniem naszej niekwestionowanej pozycji w obszarze testów — mówi Krzysztof Krężel, Chief Operating Officer w Sii.

Obecność na liście najlepszych dostawców wiąże się z prestiżem dla firmy, której dynamiczny rozwój jest możliwy zarówno dzięki wysokiej jakości świadczonych usług, jak i udanej współpracy z partnerami biznesowymi.

— Przede wszystkim chciałbym podziękować wszystkim naszym Klientom za zaufanie. Już ponad 800 inżynierów Sii wspiera ich w codziennej pracy, dostarczając usługi testowe na najwyższym poziomie. Obecnie jesteśmy uznani za najlepszego dostawcę tego typu usług w Polsce, a wciąż się rozwijamy. Na co dzień wykorzystujemy najnowsze technologie wspierające testowanie oprogramowania i mamy status oficjalnego partnera wiodących producentów narzędzi testowych, m.in. firmy Tricentis — mówi Marcin Laksander, Dyrektor Centrum Kompetencyjnego Usług Testowych w Sii.

Testowanie w dobie transformacji cyfrowej

Obecnie na rynku można zaobserwować trend odchodzenia od modelu kaskadowego (Waterfall) na rzecz metodyk zwinnych (Agile). W ramach tego procesu w firmach z branży IT coraz popularniejsza staje się metodyka DevOps oparta na współzależności rozwoju i utrzymania IT. Jednym z kluczowych elementów umożliwiających właściwe funkcjonowanie tego modelu jest wdrożenie usług testowych w formie Continuous Testing.

— Agile, DevOps, czy transformacja cyfrowa nie istnieje bez Continuous Testing. Każda firma, która chce wdrażać częste zmiany w swoich systemach informatycznych, musi zaimplementować ten model testowania. Najlepiej zrobić to wykorzystując dobre praktyki i narzędzia, które są dedykowanie do wsparcia Agile czy DevOps. Continuous Testing to nie tylko automatyzacja testów, ale również optymalizacja zakresu testów, zarządzanie danymi czy wirtualizacja środowisk testowych. Nigdy wcześniej testy nie były tak ważne w procesie wytwarzania oprogramowania, jak ma to miejsce w czasie transformacji cyfrowej i w ramach metodyki DevOps — wyjaśnia Marcin Laksander.

Dzięki wyszkoleniu i zaangażowaniu inżynierów testów Sii, Polska staje się centrum testowania dla Europy i świata. Z ponad 10-letnim doświadczeniem w wielu sektorach, zespoły testerów oferują cenne know-how, m.in. wyniesione z branży farmaceutycznej, w której z sukcesem prowadzą testy zgodnie z Computer System Validation (CSV) i GxP.

Do końca 2020 roku Sii planuje zatrudnić ponad 500 osób, z których 50% będzie realizować projekty dla firm zagranicznych w modelu nearshore. Obecnie zespoły testerów wspierają klientów przede wszystkim z rynków skandynawskich i niemieckojęzycznych, ale w najbliższych latach planowana jest ekspansja na pozostałe rynki europejskie, a także na rynek amerykański. Takie plany rozwoju poparte są analizą sytuacji poszczególnych sektorów i oceną trendów w branży usług testowych. Jakie są zatem perspektywy dla tej dziedziny?

— Automatyzacja nadal będzie się rozwijać, ale pojawią się też nowe obszary zainteresowania. Między innymi będzie można zaobserwować wzrost zapotrzebowania na usługi testowe z zakresu Business Intelligence oraz Internetu rzeczy. Nie zmniejszy się również popularność testów aplikacji mobilnych – przewiduje Marcin Laksander.

Jeden dostawca – wszystkie usługi IT i inżynierii

Usługi testowe to jeden z wielu obszarów specjalizacji Sii. Eksperci skupieni wokół 13 Centrów Kompetencyjnych wspierają klientów polskich i międzynarodowych działających w wielu sektorach rynku.

— Sii posiada bardzo wszechstronną ofertę i dzięki doświadczonym zespołom o zróżnicowanych umiejętnościach, może zapewnić klientom szerokie wsparcie w wielu obszarach, m.in. w zakresie rozwoju i testowania oprogramowania, tworzenia i utrzymania systemów informatycznych dla firm, a także budowania aplikacji mobilnych i stron internetowych — mówi Krzysztof Krężel.

Plany dynamicznego rozwoju w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku idą w parze z ekspansją geograficzną. W 2018 roku firma otworzyła cztery nowe biura: w Częstochowie, Bydgoszczy, Pile i Rzeszowie, a obecnie finalizuje proces otwarcia spółki-córki w Szwecji. Przyszłość Sii maluje się zatem w jasnych barwach, a na horyzoncie pojawiają się wciąż nowe możliwości wsparcia klientów w obszarze IT i inżynierii. Jak Sii może pomóc Twojej firmie? Sprawdź na www.sii.pl.