Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Wysokie prowizje, ukryte opłaty, niedozwolone klauzule. Zobacz, jakie kary UOKiK nałożył na instytucje finansowe w 2013 roku

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
SKOK im. F. Stefczyka wprowadzał w błąd Na "pierwszy ogień", bo już 10 stycznia 2013 roku poszedł jeden ze SKOK-ów. "Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale – tak brzmiało hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni. Za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale. Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka. Prezes UOKiK uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 1 300 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.
SKOK im. F. Stefczyka wprowadzał w błąd Na "pierwszy ogień", bo już 10 stycznia 2013 roku poszedł jeden ze SKOK-ów. "Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale – tak brzmiało hasło kampanii reklamowej SKOK im. F. Stefczyka w Gdyni. Za wprowadzanie konsumentów w błąd Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę ponad 1,3 mln zł kary Ofertę promowano od 1 czerwca do 31 sierpnia 2012 r. m.in. hasłami: Zapisz się za darmo do końca sierpnia i za darmo przelewaj pieniądze w oddziale; 0 zł za przelewy w oddziale. Zdaniem UOKiK, na podstawie tych haseł konsumenci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli za darmo dokonywać przelewów, gdy założą konto. Jak się okazało, w rzeczywistości nowy członek mógł wykonywać darmowe przelewy tylko do końca sierpnia, czyli w czasie obowiązywania promocji. W opinii Urzędu, gdyby konsumenci mieli rzetelne informacje o okresie obowiązywania oferty mogliby nie skorzystać z usług SKOK im. F. Stefczyka. Prezes UOKiK uznała, że SKOK im. F. Stefczyka wprowadził konsumentów w błąd. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożyła na przedsiębiorcę karę 1 300 862 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu. / ShutterStock
Reklama

Komentarze

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
    Reklama
    Reklama

    Zobacz więcej