statystyki

Pracodawca nie musi zawiadamiać organów nadzoru o zwiększonym stężeniu szkodliwych substancji

autor: Maciej Ambroziewicz02.11.2017, 10:00; Aktualizacja: 02.11.2017, 10:05
nauka-technologie-laboratorium

Do czasu modernizacji wskazane jest stosowanie środków ochrony indywidualnej (m.in. masek ochronnych) i/lub skrócenie czasu ekspozycji zawodowej pracowników, a więc stosowanie rotacji na stanowiskach pracy.źródło: ShutterStock

Ostatnie pomiary wykazały, że na jednym ze stanowisk pracy w zakładzie patomorfologii przekroczone są stężenia substancji niebezpiecznej (ksylenu). Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z tym? Czy konieczne jest poinformowanie PIP i PIS?

Reklama


W opisanym przypadku nie ma obowiązku informowania państwowego inspektora sanitarnego, natomiast należy niezwłocznie podjąć działania zmierzające do zmniejszenia narażenia zawodowego.

Co mówią przepisy

Jedną z podstawowych powinności pracodawcy w zakresie ochrony pracowników przed chorobami zawodowymi i innymi chorobami związanymi z wykonywaną pracą jest przeprowadzanie na swój koszt badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, rejestrowanie i przechowywanie wyników tych badań i pomiarów oraz udostępnianie ich pracownikom. Wynika to z art. 227 par. 1 pkt 2 kodeksu pracy (dalej k.p.).


Pozostało jeszcze 76% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane

Reklama