statystyki

Przy sprzedaży noclegów VAT jest tylko od marży

autor: Łukasz Zalewski02.07.2018, 07:43; Aktualizacja: 02.07.2018, 07:45
VAT

Sprawa dotyczyła spółki, która kupuje od innych podatników usługi noclegowe w hotelach i pensjonatach w kraju i za granicą, a następnie sprzedaje je klientom.źródło: ShutterStock

Usługa turystyczna nie musi być kompleksowa. Nawet jeśli firma odsprzedaje klientom tylko noclegi, bez wyżywienia, przewozu, biletów wstępu na atrakcje turystyczne itp., również powinna wyliczać podatek według procedury VAT-marża – potwierdził NSA.

Sprawa dotyczyła spółki, która kupuje od innych podatników usługi noclegowe w hotelach i pensjonatach w kraju i za granicą, a następnie sprzedaje je klientom. Dostała już interpretację, z której wynika, że gdy do noclegów dołoży usługi dodatkowe, to powinna stosować procedurę VAT-marża.

Chciała się jednak upewnić, czy w ten sam sposób powinna rozliczać świadczenie samych tylko usług noclegowych, bez dodatkowych świadczeń.

Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał inaczej. Wyjaśnił, że usługa turystyki to świadczenie złożone, powinna więc składać się z więcej niż jednego świadczenia, czyli takich usług jak np. hotel, wyżywienie, transport, zakup biletów wstępu, wsparcie przewodnika.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane