2021 rok będzie niewątpliwie ciekawy pod wieloma względami. Z jednej strony rynek wciąż mierzy się z konsekwencjami pandemii, z drugiej nisza, w której operuje Grupa Trans Polonia, nie została właściwie dotknięta jej skutkami. Coraz większe znaczenie odgrywać będą również wyzwania ekologiczne, które wymagają innowacyjnego podejścia sektora transportowego.

Trans Polonia Group (TPG) od blisko 17 lat realizuje specjalistyczne usługi przewozów płynnych chemikaliów, produktów spożywczych i mas bitumicznych na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, rozwijając siatkę połączeń zwłaszcza dla Europy Zachodniej. Firma dysponuje przedstawicielstwami handlowymi w głównych ośrodkach przemysłowych, blisko strategicznych klientów i największych centr logistycznych w Holandii, Niemczech, Francji oraz Hiszpanii.

Logistyka w obszarach, którymi zajmuje się TPG jest jedną z najbardziej wymagających i złożonych gałęzi sektora TSL, a dynamicznie zmieniający się rynek bardzo szybko weryfikuje profesjonalizm i doświadczenie działających na nim firm.

Jednym z największych wyzwań tego sektora, zarówno w Polsce, jak i Europie, jest dostępność wykwalifikowanych kadr kierowców, a z drugiej strony – systematyczny wzrost wymagań klientów. Takie czynniki pozwalają rozwijać się najsilniejszym graczom, z ustabilizowaną sytuacją rynkową i finansową oraz przemyślaną polityką rozwoju. Do takich firm zalicza się Trans Polonia i dlatego silnie inwestuje w nowoczesną flotę, rekrutuje, ale i szkoli własnych kierowców zawodowych. Stale rozwijanym programem w Trans Polonii jest projekt Szkoły Kierowców, który pozwala innowacyjnie odpowiadać na deficyt kierowców ADR.

W branży usług cysternowych przewozów drogowych naturalnymi uwarunkowaniami rzutującymi na działalność firm transportowych na polskim i europejskim rynku logistycznym, są również zmiany zagadnień prawnych i regulacyjnych. Przykładem może być tzw. „pakiet mobilności” przegłosowany w lipcu 2020 r. przez Parlament Europejski, który jeszcze przed uchwaleniem wywołał wiele dyskusji.

Kolejnym niezwykle ważnym wyzwaniem dla sektora transportowego jest również zapewnienie odpowiedniego poziomu troski o środowisko naturalne. Na świecie można zauważyć coraz więcej inicjatyw w tym obszarze, m.in. w zakresie paliw alternatywnych czy rozwoju elektromobilności. W naszej ocenie rozwój w tych kierunkach jest słuszny, ale przynajmniej w najbliższej przyszłości, bardziej dedykowany samochodom osobowym. Mimo to, wierzymy i kibicujemy wszystkim innowacjom mogącym ograniczyć lub wręcz wyeliminować emisję gazów, w tym dwutlenku węgla do atmosfery.

Ambicją TPG w 2021 r. jest konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej oraz utrzymanie organicznego wzrostu skali działalności szczególnie na rynkach zagranicznych, na których granice rozwoju są w zasadzie niemożliwe do nakreślenia. Firma kontynuuje strategię wzrostu w aspekcie jakościowym (efektywność, innowacyjność i jakość), jak i ilościowym (zobrazowanym m.in. większą ilością nowoczesnej floty charakteryzującej się najniższymi wskaźnikami emisji spalin w tej grupie pojazdów). Trans Polonia inwestuje również w odnawialne źródła energii, jak np. panele słoneczne, niwelując tym samym wpływ na środowisko. Stałym elementem jest też analiza rynku pod kątem potencjalnych celów akwizycyjnych w obszarze transportu drogowego i intermodalnego chemikaliów, zwłaszcza na terenie Europy Zachodniej. Grupa wiele uwagi skupia również na rozwoju technologii i innowacjach w oferowanych usługach logistycznych. Postępująca informatyzacja pomaga uzyskiwać przewagę kosztową i jakościową.

Materiały prasowe

ALL

Materiały prasowe