Trans Polonia Group (TPG) od blisko 17 lat realizuje specjalistyczne usługi przewozów płynnych chemikaliów, produktów spożywczych i mas bitumicznych na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, rozwijając siatkę połączeń zwłaszcza dla Europy Zachodniej. Firma dysponuje przedstawicielstwami handlowymi w głównych ośrodkach przemysłowych, blisko strategicznych klientów i największych centr logistycznych w Holandii, Niemczech, Francji oraz Hiszpanii.
Logistyka w obszarach, którymi zajmuje się TPG jest jedną z najbardziej wymagających i złożonych gałęzi sektora TSL, a dynamicznie zmieniający się rynek bardzo szybko weryfikuje profesjonalizm i doświadczenie działających na nim firm.
Jednym z największych wyzwań tego sektora, zarówno w Polsce, jak i Europie, jest dostępność wykwalifikowanych kadr kierowców, a z drugiej strony – systematyczny wzrost wymagań klientów. Takie czynniki pozwalają rozwijać się najsilniejszym graczom, z ustabilizowaną sytuacją rynkową i finansową oraz przemyślaną polityką rozwoju. Do takich firm zalicza się Trans Polonia i dlatego silnie inwestuje w nowoczesną flotę, rekrutuje, ale i szkoli własnych kierowców zawodowych. Stale rozwijanym programem w Trans Polonii jest projekt Szkoły Kierowców, który pozwala innowacyjnie odpowiadać na deficyt kierowców ADR.
W branży usług cysternowych przewozów drogowych naturalnymi uwarunkowaniami rzutującymi na działalność firm transportowych na polskim i europejskim rynku logistycznym, są również zmiany zagadnień prawnych i regulacyjnych. Przykładem może być tzw. „pakiet mobilności” przegłosowany w lipcu 2020 r. przez Parlament Europejski, który jeszcze przed uchwaleniem wywołał wiele dyskusji.
Kolejnym niezwykle ważnym wyzwaniem dla sektora transportowego jest również zapewnienie odpowiedniego poziomu troski o środowisko naturalne. Na świecie można zauważyć coraz więcej inicjatyw w tym obszarze, m.in. w zakresie paliw alternatywnych czy rozwoju elektromobilności. W naszej ocenie rozwój w tych kierunkach jest słuszny, ale przynajmniej w najbliższej przyszłości, bardziej dedykowany samochodom osobowym. Mimo to, wierzymy i kibicujemy wszystkim innowacjom mogącym ograniczyć lub wręcz wyeliminować emisję gazów, w tym dwutlenku węgla do atmosfery.
Ambicją TPG w 2021 r. jest konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej oraz utrzymanie organicznego wzrostu skali działalności szczególnie na rynkach zagranicznych, na których granice rozwoju są w zasadzie niemożliwe do nakreślenia. Firma kontynuuje strategię wzrostu w aspekcie jakościowym (efektywność, innowacyjność i jakość), jak i ilościowym (zobrazowanym m.in. większą ilością nowoczesnej floty charakteryzującej się najniższymi wskaźnikami emisji spalin w tej grupie pojazdów). Trans Polonia inwestuje również w odnawialne źródła energii, jak np. panele słoneczne, niwelując tym samym wpływ na środowisko. Stałym elementem jest też analiza rynku pod kątem potencjalnych celów akwizycyjnych w obszarze transportu drogowego i intermodalnego chemikaliów, zwłaszcza na terenie Europy Zachodniej. Grupa wiele uwagi skupia również na rozwoju technologii i innowacjach w oferowanych usługach logistycznych. Postępująca informatyzacja pomaga uzyskiwać przewagę kosztową i jakościową.
ALL