Przykładem takiej spółki jest SIG, multispecjalistyczny dystrybutor materiałów budowlanych, działający w nowoczesnym modelu omnichannel.
Lider rynku
Firma, będąca liderem w swojej branży, jest nie tylko rzetelnym partnerem dla kontrahentów, przyjaznym miejscem pracy, ale również organizacją, gdzie cele związane z ochroną środowiska traktowane są priorytetowo.
Jako wiodący dostawca specjalistycznych materiałów budowlanych, SIG wykorzystuje swoją pozycję na rynku, aby koncentrować się na kategoriach produktów ekologicznych, stymulując tzw. „zielony wzrost”, czyli taki, który uwzględnia racjonalne spożytkowanie kapitału naturalnego, zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń i ogranicza je, a także kreuje szanse poprawy dobrobytu ogólnospołecznego poprzez budowę zielonej gospodarki. Na platformie e-commerce SIG.pl buduje ofertę właśnie takich produktów: certyfikowanych, posiadających deklarację środowiskową (EPD).
Dla SIG ważne jest, aby stworzyć w firmie dobrą politykę flotową, inwestując nie tylko w technologię, ale przede wszystkim w jakość i odpowiedzialność środowiskową. Z myślą o pracownikach i ekologii SIG realizuje m.in. własny program ekojazdy. Jest to sztandarowy projekt firmy – EKO SIG. Do swojego taboru wybiera samochody przede wszystkim na podstawie kryterium emisji spalin oraz prowadzi szkolenia z ekologicznej i bezpiecznej jazdy. Dodatkowo, firma wybiera dostawców paliwa, biorąc pod uwagę przede wszystkim prowadzoną przez nich politykę ochrony środowiska, a przy wyborze serwisów samochodowych zwraca uwagę na takie kwestie, jak wdrożone technologie utylizacji zużytych opon lub płynów i smarów. Co ciekawe, pracownicy firmy wraz z nowym samochodem służbowym otrzymują również do posadzenia drzewo. SIG jest pozytywnym przykładem, jak odgrywać kluczową rolę w bardziej zrównoważonym łańcuchu dostaw, gdyż Ekojazda to zarówno ograniczenie spalania paliwa, a także mniejsze koszty eksploatacji pojazdu, obniżona szkodowość, a co za tym idzie – tańsze ubezpieczenie.
Efektywność energetyczna
Firma, od momentu powstania, wspiera lepsze standardy efektywności energetycznej. Od wielu lat raportuje i zmniejsza emisję CO2 do atmosfery. W ponad 50 oddziałach w całej Polsce prowadzona jest misja spożywania wody filtrowanej, bezpośrednio z kranu, a także program ograniczenia generowania plastikowych odpadów. Firma prowadzi również inicjatywy proekologiczne dla swoich pracowników oraz ich rodzin, m.in. organizuje cykliczne akcje, których celem jest wzmacnianie świadomości ekologicznej oraz edukacja realizowana poprzez zabawę.
Jak podkreśla Marcin Szczygieł, Prezes Zarządu SIG Sp. z o.o.: Działania proekologiczne w miejscu pracy nie tylko przyczyniają się do ochrony naszej planety, ale również przynoszą wymierne korzyści dla samej firmy, w tym obniżenie kosztów operacyjnych oraz budowanie pozytywnego wizerunku. Zaangażowanie zespołu jest kluczowym elementem sukcesu wszelkich inicjatyw ekologicznych. Pracownicy, którzy czują się częścią większej misji, są bardziej zmotywowani, lojalni i skłonni do współpracy.
EKO Firma 2025
Działania i zaangażowanie proekologicze SIG zostały uhonorowane wyróżnieniem Lider Społecznej Odpowiedzialności – EKO Firma 2025. – Zagadnienia związane z ochroną środowiska są dla nas bardzo ważne i mocno zakorzenione w kulturze naszej organizacji. Ponieważ branża budowlana w sposób wyjątkowy reaguje na kryzys klimatyczny oraz rosnące koszty energii, jesteśmy zdeterminowani, aby dokonać pozytywnych zmian w swoich własnych działaniach. Cieszę się, że po raz kolejny SIG został uhonorowany tytułem EKO Firma, jest to bowiem dla nas najlepsze potwierdzenie tego, że z sukcesem realizujemy cele strategiczne. Staramy się wyróżniać na rynku jako lider w naszej branży, tworząc nowe, zauważane i doceniane rozwiązania – podsumowuje Marcin Szczygieł.
SIG to multispecjalistyczny dystrybutor materiałów budowlanych obecny na polskim rynku już blisko 30 lat. SIG Sp. z o.o. jest ważną częścią SIG plc – międzynarodowego dystrybutora materiałów i systemów budowlanych, który istnieje na rynku od 1956 r. i jest notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. W Polsce firma posiada ponad 50 oddziałów oraz nowoczesną platformę e-commerce, która dostępna jest dla klientów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. SIG działa głównie na rynku B2B. W ofercie handlowej znajduje się ponad 160 tys. różnorodnych produktów. Firma od lat współpracuje z czołowymi producentami materiałów budowlanych, zapewniając kompleksową ofertę renomowanych marek w takich kategoriach produktów, jak m.in. sucha zabudowa, sufity podwieszane, chemia budowlana, dachy czy izolacje. Nowoczesna platforma e-commerce B2B – SIG.pl umożliwia wygodne zakupy przez internet i została zaprojektowana tak, aby oprócz możliwości handlowych zapewnić użytkownikom dodatkowe funkcjonalności przeznaczone dla branży budowlanej.