Nowe zasady reklamacji będą korzystniejsze dla klientów

autor: _12.12.2014, 20:00
Zakupy przez internet

Nadużywanie przez konsumentów prawa do zwrotu towaru to jedna z największych obaw sprzedawców.źródło: ShutterStock

Produkt, który popsuje się po raz drugi, będzie można zwrócić i zażądać oddania pieniędzy. Wada musi być jednak istotna

Nowa ustawa o prawach konsumenta zmienia zasady reklamacji towaru kupionego zarówno w sklepie internetowym, jak i tradycyjnym. Teraz regulować je będą w kodeksie cywilnym przepisy o rękojmi (Dział II, Rękojmia za wady), które dotychczas obowiązywały jedynie w stosunkach między przedsiębiorcami, a teraz znów dotyczyć będą sprzedaży konsumenckiej.

Nie tylko naprawa

Kiedy okaże się, że zakupiony towar ma wadę, konsumenci będą teraz mieć większy niż dotychczas wachlarz możliwości. Do tej pory na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej mogli żądać naprawy towaru lub jego wymiany na nowy. Na podstawie rękojmi będą mogli dodatkowo domagać się obniżenia ceny, a nawet odstąpić od umowy. Nie oznacza to jednak, że sprzedawca zostanie od razu zmuszony do akceptacji tych żądań. Jeśli bowiem niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie – to sprawa również zostanie uznana za załatwioną.


Pozostało jeszcze 88% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane