Zapowiedziana przez Apple usługa iTunes Radio miała być konkurencją dla takich serwisów jak Spotify czy Wimp. Po wstępnej prezentacji usługi na konferencji WWDC w San Frncisco, trudno ocenić czy pomysł zaskoczy. Usługa będzie jednak darmowa, co może mocno ograniczyć wpływy dla wspomnianych serwisów muzycznych.

iTunes Radio jest reklamowane przez Apple jako usługa darmowego radia internetowego z dostępem do 200 stacji tematycznych i ogromnego katalogu muzyki z iTunes Store. Darmowe będzie, o ile nie przeszkadzają nam reklamy. Jeśli nie chcemy co chwilę słuchać o cenach sprzętu w Nowym Jorku czy nowych perfumach, musimy wykupić usługę iTunes Match, to koszt ok. 24,99 dolarów.

Radio będzie dostępne na urządzenia iPhone, iPad, iPod touch, Mac, PC a także Apple TV.

iTunes Radio ma być inteligentną usługą, dzięki której im więcej muzyki będziemy słuchali, tym system lepiej pozna nasze preferencje muzyczne i zaproponuje odpowiednie utwory do przesłuchania. Dostępne będą tam nie tylko hity sprzed lat, ale i premiery muzyczne, które jak zapewnia Apple, usłyszymy jako pierwsi. Koniec końców słuchanie konkretnych utworów na różnych stacjach w iTunes Radio, ma spowodować, że stworzymy własną stację z ulubioną muzyką, którą udostępnimy np. naszym znmajomym.

Ciekawym pomysłem jest "sprzężenie" z usługą Siri. Dzięki temu, każdy użytkowniki będzie mógł zapytać kto śpiewa daną piosenkę lub poprosić o podobne utwory z tego kręgu muzycznego, co oczywiście Siri posłusznie wykona. Usługa pojawi się jak nowy iOS 7 już jesienią.