iTunes Radio jest reklamowane przez Apple jako usługa darmowego radia internetowego z dostępem do 200 stacji tematycznych i ogromnego katalogu muzyki z iTunes Store. Darmowe będzie, o ile nie przeszkadzają nam reklamy. Jeśli nie chcemy co chwilę słuchać o cenach sprzętu w Nowym Jorku czy nowych perfumach, musimy wykupić usługę iTunes Match, to koszt ok. 24,99 dolarów.
Radio będzie dostępne na urządzenia iPhone, iPad, iPod touch, Mac, PC a także Apple TV.
iTunes Radio ma być inteligentną usługą, dzięki której im więcej muzyki będziemy słuchali, tym system lepiej pozna nasze preferencje muzyczne i zaproponuje odpowiednie utwory do przesłuchania. Dostępne będą tam nie tylko hity sprzed lat, ale i premiery muzyczne, które jak zapewnia Apple, usłyszymy jako pierwsi. Koniec końców słuchanie konkretnych utworów na różnych stacjach w iTunes Radio, ma spowodować, że stworzymy własną stację z ulubioną muzyką, którą udostępnimy np. naszym znmajomym.
Ciekawym pomysłem jest "sprzężenie" z usługą Siri. Dzięki temu, każdy użytkowniki będzie mógł zapytać kto śpiewa daną piosenkę lub poprosić o podobne utwory z tego kręgu muzycznego, co oczywiście Siri posłusznie wykona. Usługa pojawi się jak nowy iOS 7 już jesienią.