Strukturę Volvo V60 Plug-IN zmodyfikowano i wzmocniono tak, by umożliwiała kontrolowane odkształcenie, a zestaw akumulatorów umieszczono pod podłogą bagażnika. Pozwoliło to znacznie zwiększyć poziom bezpieczeństwa auta, co przełożyło się na tak dobry wynik w testach Euro NCAP.
Nowe Volvo V60 Plug-IN, to pierwszy hybrydowy model łączący silnik wysokoprężny z ładowalnym napędem elektrycznym. Dzięki temu połączeniu kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Pure (czysty), Hybrid (hybrydowy) i Power (Moc). Zużycie paliwa w trybie hybrydowym wynosi zaledwie 1,8 l/100 km (poziom emisji CO2: 48 g/km). Ponadto kierowca ma do wyboru możliwość pokonania odległości do 50 km na samym zasilaniu elektrycznym przy zerowym poziomie emisji spalin .
Produkcja tysiąca egzemplarzy nowej hybrydy V60 Plug-IN rozpoczęła się w bieżącym roku. Do polskich salonów auto trafi w przyszłym roku.