Kliknij na zdjęcie aby obejrzeć galerię.

ikona lupy />
Honda Jazz Hybrid Silnik o pojemności 1,3 litra z mocą 88 koni mechanicznych współdziała z motorkiem elektrycznym o mocy 14 koni, a o przeniesienie napędu na koła dba bezstopniowa skrzynia CVT. Średnie spalanie, deklarowane przez producenta, na poziomie 4,5 litra na 100 kilometrów i niska emisja gazów do atmosfery – 104 g/km. Cena: 1.3 IMA CVT Comfort 69 900; 1.3 IMA CVT Elegance 74 900 / Media
ikona lupy />
Honda CR-Z Auto korzysta, podobnie jak jego bracia, z systemu IMA, jednak w tym przypadku mamy do czynienia z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 114 koni mechanicznych, sparowanym z elektrycznym motorem o mocy 14 koni. Rezultatem tego jest prędkość maksymalna rzędu 200 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w czasie 10 sekund. W cyklu miejskim teoretycznie spalimy 6,1 litra na setkę, w pozamiejskim 4,4, a mieszanym równe 5 litrów. Ceny: 1.5 i-VTEC IMA MT S 88 900 1.5 i-VTEC IMA MT Sport 90 900 1.5 i-VTEC IMA MT GT 97 900 1.5 i-VTEC IMA MT GT TAPICERKA SKÓRZANA + DACH PANORAMICZNY 105 900 1.5 i-VTEC IMA MT GT TAPICERKA SKÓRZANA+DACH PANORAMICZNY+NAVI 110 900 / Media
ikona lupy />
Honda Insight Kolejny model hybrydowej Hondy napędzany jest dokładnie tym samym układem co Jazz Hybrid, czyli 1,3-litrowym silniczkiem z 14-konnym elektrycznym motorem. Cena: 1.3 IMA CVT S 79 700 1.3 IMA CVT Comfort 85 700 1.3 IMA CVT Elegance 90 800 1.3 IMA CVT Executive 96 900 / Media
ikona lupy />
Kia Optima Hybrid Zastosowany w samochodzie Kia Optima Hybryd układ napędu hybrydowego składający się z 30 kW synchronicznego silnika elektrycznego IPM (moc 40 KM i moment obrotowy 205 Nm) oraz jednostki benzynowej − o łącznej mocy 190 KM daje w efekcie niezwykle płynną i komfortową jazdę. Cena od 114900 zl / Media
ikona lupy />
Peugeot 508 RXH Jednostka jest napędzane przez 200-konny silnik wysokoprężny HDi o pojemności 2-litrów. Będzie współpracowała z motorem elektrycznym odpowiedzialnym za napędzane tylnej osi pojazdu. Cena: 159900 zł / Media
ikona lupy />
Peugeot 508 RXH Jednostka jest napędzane przez 200-konny silnik wysokoprężny HDi o pojemności 2-litrów. Będzie współpracowała z motorem elektrycznym odpowiedzialnym za napędzane tylnej osi pojazdu. Cena: 159900 zł / Bloomberg / Hannelore Foerster
ikona lupy />
Peugeot 3008 HYbrid4 Technologia hybrydowa, polega w tym samochodzie na jednoczesnym wykorzystaniu jako napędu, zarówno silnika elektrycznego o maksymalnej mocy 27 kW (37 KM) jak i silnika Diesla 2,0 HDi o mocy 120 kW (163 KM). Cena: Od 139900 zł / Bloomberg / Hannelore Foerster
ikona lupy />
Mercedes S 400 Hybrid Jednostka napędowa łącząca silnik spalinowy i elektryczny osiąga moc 205 + 15 kW oraz łączny nominalny moment obrotowy wynoszący maksymalnie 385 Nm. Od 0 do 100 km/h model ten przyspiesza w ciągu 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Spalanie - 7,9-8,1 l/100 km Cena: Od 417 tys. zł / Bloomberg / Adam Berry
ikona lupy />
Mercedes E 300 Cena: Od 249 tys. zł / Bloomberg / Chris Ratcliffe
ikona lupy />
Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid To mieszanka dwulitrowego silnika TFSI i jednostki elektrycznej, których łączna moc wynosi 245 KM. Z napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że średnie zużycie benzyny wynosi 6,2 l/100 km, a przyspieszenie do setki wynosi 7,3 Cena: Od 250 500 zł / Bloomberg / Andrew Harrer
ikona lupy />
BMW ActiveHybrid 5 Podstawą napędu ActiveHybrid 5 stanowi silnik benzynowy R6 3.0 TwinTurbo osiągający 306 KM mocy i 400 Nm maks. momentu obrotowego. O ekologię, ale też o dodatkową moc podczas przyspieszania dba silnik elektryczny o mocy 56 KM i momencie 210 Nm. W sumie oba silniki mogą oddawać moc 340 KM i moment o wartości 450 Nm. To wystarcza, by sprint do setki trwał 5,9 sek, a średnie spalanie wyniosło zaledwie 6,4 l/100 km. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,4 l/100 km Cena: Od 293 800 zł / Bloomberg / Balint Porneczi
ikona lupy />
BMW ActiveHybrid 7 Zespół napędowy osiąga 465 koni przy 5500-6000 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2000-4500 obr./minSprint do setki trwa 4,9 s. Energia pozyskiwana podczas hamowania gromadzona jest w akumulatorze i w bateriach litowo-jonowych, zlokalizowanych w bagażniku. Z zewnątrz hybrydową siódemkę zdradzają jedynie dodatkowe emblematy, lakier BlueWater (opcja) i 19-calowe alufelgi, kształtem przypominające łopatki turbiny Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,4 l/100 km Cena: Od 487 200 zł / Bloomberg / Adam Berry
ikona lupy />
Lexus CT 200h Sercem Lexusa jest hybrydowy zespół napędowy, złożony z 99-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, motoru elektrycznego o mocy 81 KM. Razem tandem generuje 136 KM i pozwala przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 10,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. roducent deklaruje, że na każde 100 km Lexusowi wystarczy średnio 3,8 l paliwa. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 3,8 l/100 km Cena: Od 113 300 zł / Bloomberg / Jin Lee
ikona lupy />
Lexus GS 450h Podstawą napędu nowego Lexusa GS 450h jest silnik spalinowy 3.5 V6 pracujący w cyklu Atkinsona (dłuższe czasy otwarcia zaworów w celu optymalizacji procesów spalania). O niskie spalanie dba także wysoki stopień sprężania wynoszący 13:1 i wtrysk paliwa realizowany bezpośrednio do cylindra. Silnik spalinowy napędza generator odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów zasilających silnik elektryczny. Całkowita moc układu wynosi 338 KM, co pozwala na sprint do 96 km/h w 5,6 sekundy i rozpędzanie się maksymalnie do 210 km/h. Średnie zużycie paliwa (według producenta): od 5,9 do 6,2 l/100 km Cena: Od 253 200 zł / Bloomberg / Hannelore Foerster
ikona lupy />
Lexus LS 600h Pod maską LS 600h pracuje V-ósemka o pojemności 5 litrów połączona z silnikiem elektrycznym.. Zanim zespół napędowy o łącznej mocy 445 koni ruszy z miejsca 2,5-tonowe auto, nie wydaje z siebie żadnych dźwięków, tak jak i przy niskich prędkościach. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,3 l/100 km Cena: Od 435 700 zł / Bloomberg / MARK ELIAS
ikona lupy />
Lexus LS 600h Pod maską LS 600h pracuje V-ósemka o pojemności 5 litrów połączona z silnikiem elektrycznym.. Zanim zespół napędowy o łącznej mocy 445 koni ruszy z miejsca 2,5-tonowe auto, nie wydaje z siebie żadnych dźwięków, tak jak i przy niskich prędkościach. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,3 l/100 km Cena: Od 435 700 zł / Bloomberg / MARK ELIAS
ikona lupy />
Porsche Panamera S Hybrid Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 7,1 l/100 km Cena: od 127 318 euro (ok. 539 tys. zł) / Bloomberg / Hannelore Foerster
ikona lupy />
Porsche Cayenne S Hybrid Napęd nowej, pełnej równoległej hybrydy Cayenne S Hybrid to 3-litrowy silnik V6 z doładowaniem w razie potrzeby wspomagany przez silnik elektryczny, dzięki czemu uzyskuje osiągi porównywalne z silnikiem V8. I to przy do 22 proc. niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (według danych producenta). W liczbach: silnik spalinowy dostarcza 333 KM, a silnik elektryczny 47 KM. Daje to łączną moc 380 KM. Średnie zużycie paliwa (według producenta): 8,2 l/100 km Cena: od 97 535 euro (ok. 413 tys. zł) / Bloomberg