Koleje Mazowieckie mają przewozić pasażerów pomiędzy stacją Modlin a Warszawą codziennie. Pierwszy pociąg odjedzie ze stacji Modlin 15 minut po północy. Natomiast ostatni o 23:23.
"W ciągu całego dnia na trasie Modlin-Warszawa do dyspozycji podróżnych będzie 14 połączeń. Dodatkowo pociągi połączą dwa porty lotnicze w obrębie Mazowsza: Lotnisko Warszawa/Modlin oraz Lotnisko Chopina" - napisano w środowym komunikacie.
Pociągi na trasie Modlin-Warszawa mają się zatrzymywać na stacjach: Nowy Dwór Mazowiecki, Chotomów, Legionowo Przystanek, Legionowo, Warszawa Płudy, Warszawa Toruńska, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna oraz Warszawa Zachodnia. Część pociągów będzie zatrzymywała się dodatkowo na stacjach: Warszawa Choszczówka oraz Warszawa Praga.
Od 16 lipca pomiędzy stacją kolejową Modlin a terminalem lotniska co 20 minut będą kursowały specjalne autobusy lotniskowe, pomalowane w barwy Kolei Mazowieckich. "Mogą pomieścić do 70 pasażerów, są klimatyzowane, a także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Rozkład jazdy autobusów będzie dostosowany do przyjazdów/odjazdów pociągów" - napisano.
Koleje Mazowieckie zapewniają, że przejazd pociągiem na stację Modlin ze stacji Warszawa Centralna będzie trwał 44 minuty. Natomiast autobusy będą pokonywały trasę stacja Modlin - terminal lotniska w około 10 minut.
Bilet na pociąg z Warszawy Centralnej do stacji Modlin będzie kosztował 12,50 zł, a bilet na przejazd autobusem 3,30 zł. Kupno biletów będzie możliwe w każdej kasie KM oraz w kasach mobilnych i u pracownika KM prowadzącego odprawę w autobusach - czytamy w komunikacie.
Połączenie do Modlina ma być obsługiwane przez 16 nowoczesnych pociągów typu Elf, które od września 2011 r. kursują po mazowieckich szlakach. W pojazdach tych znajduje się prawie 190 miejsc siedzących. Są one klimatyzowane, a także objęte monitoringiem. Elfy są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi - posiadają przewijaki dla niemowląt oraz windy.
Jak podano w komunikacie, wartość zakupu 16 pociągów EZT ELF - to ponad 75 mln euro netto. Zakup jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, działanie 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.