Reklama

Reklama

Reklama

10 mitów polskiego rynku pracy

Mit nr 1: W kryzysie ludzie trzymają się miejsca pracy. Odsetek osób pracujących wśród poszukujących pracy stanowi jedną czwartą. Część z nich to specjaliści z rzadkich dziedzin, na których usługi zawsze jest popyt. Zdaniem dr. Tomasza Rostkowskiego z SGH wielu to osoby, które z wyprzedzeniem planują rozwój zawodowy, zawczasu wyszukując przyszłych trendów (np. języków programowania). Kiedy pojawia się popyt na pewne usługi, one są już gotowe je świadczyć.
Mit nr 1: W kryzysie ludzie trzymają się miejsca pracy. Odsetek osób pracujących wśród poszukujących pracy stanowi jedną czwartą. Część z nich to specjaliści z rzadkich dziedzin, na których usługi zawsze jest popyt. Zdaniem dr. Tomasza Rostkowskiego z SGH wielu to osoby, które z wyprzedzeniem planują rozwój zawodowy, zawczasu wyszukując przyszłych trendów (np. języków programowania). Kiedy pojawia się popyt na pewne usługi, one są już gotowe je świadczyć. / ShutterStock
Doświadczenie równa się wyższa płaca, bezrobotny dybie na zasiłek, jedyne, co nas motywuje, to kasa, a młody absolwent ma wobec pracodawcy nierealne oczekiwania? Nic bardziej mylnego. Opublikowane przez NBP opracowanie „Badanie ankietowe rynku pracy” obala dziesięć rozpowszechnionych i powtarzanych bezkrytycznie mitów o polskiej pracy. Analitycy, z którymi rozmawialiśmy, przekonują, że pięć lat kryzysu i wcześniejsza transformacja polskiej gospodarki każą zupełnie inaczej spojrzeć na bezrobocie i zatrudnienie. Okres prostych recept dawno mamy za sobą. Oto dziesięć stereotypów, które nie mają zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością

Zaloguj się

  Nie masz konta? Zarejestruj się

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Zapisz się na newsletter
Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej