Skoda czeka na wyjątkową rocznicę. 25 lat temu Niemcy zaczęli przejmować podupadającą firmę, którą przez dwie dekady zamienili w branżowego giganta
Obchody ćwierćwiecza kooperacji Skody i Volkswagena rozpoczną się 12 kwietnia w Mlada Boleslav, gdzie mieści się główna siedziba koncernu Skoda Auto. Jak udało nam się dowiedzieć, Czesi nie szykują hucznej imprezy, choć okazji ku temu znalazłoby się co najmniej kilka. W ubiegłym roku marka po raz kolejny pobiła swój rekord globalnej sprzedaży, osiągając wynik 1,055 mln sprzedanych pojazdów (o 200 tys. więcej niż rok wcześniej). Lwią część statystyk zbudowały trzy najpopularniejsze modele – Octavia (432 tys. sztuk), Rapid (194 tys.) i Fabia (192 tys.). Na przekroczenie miliona sprzedanych egzemplarzy w ciągu roku Czesi czekali bardzo długo – ponad 100 lat. W styczniu tego roku kolejnym jubileuszem było wyprodukowanie 18-milionowego egzemplarza auta, którym został biały Superb Combi, pierwszy model Skody aspirujący do segmentu premium.
Produkcja wszystkich fabryk Skody przekracza dziś milion sztuk rocznie, ale zarządowi marki to nie wystarcza. W czeskich Kvasinach modernizowany jest właśnie zakład produkujący wspomniany model Superb i Yeti. Inwestycja za ponad 1 mld zł ma sprawić, że w 2018 r. moce produkcyjne zakładu urosną o ponad 100 tys. sztuk do 280 tys. aut rocznie. To tyle co połowa rocznej produkcji aut osobowych w Polsce. Dodatkowo w Kvasinach pojawi się 1300 nowych miejsc pracy (obecnie pracuje tam ok. 4,5 tys. osób).