Minister transportu Sławomir Nowak tłumaczy, że rozwój dróg płatnych dla ciężarówek przebiega zgodnie z planem. Szef resortu tłumaczy, że decyzja o konsekwentnym rozszerzaniu sieci płatnych dróg dla ciężarówek została podjęta kilka lat temu. Dodał, że właśnie ciężkie pojazdy najbardziej zużywają nawierzchnię dróg i dlatego muszą ponosić dodatkowe koszty na ich utrzymanie.
Adrian Furgalski Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" powiedział IAR, że wprawdzie przedsiębiorcy będą ponosić większe koszty transportu, ale zmiany są znane od lat i można było się do nich przygotować. Furgalski przyznał, że żaden przedsiębiorca nie jest zadowolony, że musi ponosić większe koszty transportu. Dodał jednak, że o zaskoczeniu nie ma tu mowy, strony były uprzedzane o rozszerzeniu systemu. Finalnie viaTOLL może objąć nawet 7 tysięcy dróg.
Kolejne rozszerzenie systemu Viatoll 1 grudnia. Wtedy włączonych do niego zostanie kolejnych 120 kilometrów dróg ekspresowych.