Drobne, codzienne czynności, np. kłopotliwe płacenie za parking, są często bardzo uciążliwe. Inżynierowie z Audi doszli więc do wniosku, że należałoby zmienić sytuację, kiedy kierowca wjeżdżając na parking musi najpierw pobrać bilet, a potem poszukać odpowiedniego automatu, by za niego zapłacić.
• Zasada działania: samochody wysyłają sygnał radiowy do barier wjazdowych na parkingach
• Według szacunków, pilotażowy projekt obejmie nawet około 13 tysięcy mieszkańców Ingolstadt
• Początek ogólnodostępnego projektu „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ przewidziano na koniec roku 2013
Nowa, wygodna usługa „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ może być optymalnym rozwiązaniem tego problemu. Już w najbliższych miesiącach przejdzie ona cykl szeroko zakrojonych testów. Pierwsze rozpoczynają się właśnie w Ingolstadt i mają potwierdzić przydatność rozwiązania w praktyce. Według szacunków, w pilotażowym projekcie może wziąć udział nawet 13 tysięcy pojazdów. Celem nowego projektu, jest włączenie możliwości elektronicznego uiszczania opłat parkingowych do puli usług w Audi connect na wzór tego, jak wcześniej zintegrowano przyjazną kierowcy nawigację z mapami Google Earth czy Google Street View.
W fazie testów, administracja parkingów i pojazd komunikują się za pomocą nadajników RFID (Radio Frequency Identification). Jest to możliwe dzięki umieszczeniu po wewnętrznej stronie przedniej szyby pojazdu transpondera radiowego. Specjalny czytnik przy barierze wjazdowej identyfikuje wysyłany drogą radiową sygnał jako „bilet“ i podnosi barierę. Osoby biorące udział w testach muszą dokonać jedynie jednorazowej rejestracji numeru swojego nadajnika na portalu oferującym dostęp do tej usługi.
Portal prowadzi Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości i Zatrudnienia IFG Ingolstadt. Zarządza ono dziewięcioma parkingami naziemnymi i podziemnymi, oferując łącznie 6200 miejsc postojowych w całym Ingolstadt. System zamontowano na wszystkich 21 wjazdach i wyjazdach z tych parkingów.