Audi A3 Sportback g-tron zostało zaprojektowane, jako samochód w pełni przystosowany do spalania obu paliw. Na gazie pokonać może ponad 400 km, a na zasilaniu benzynowym kolejne 900 km. Łączny zasięg auta wynosi tyle samo, co zasięg pojazdu z silnikiem TDI. Zużycie paliwa można śledzić za pośrednictwem systemu informacji kierowcy. Dwa wskaźniki na tablicy rozdzielczej informują o poziomie napełnienia zbiorników. By maksymalnie usprawnić tankowanie samochodu, zarówno wlew benzyny, jak i zawór gazu znajdują się pod wspólną pokrywą.
Tuż po napełnieniu zbiorników paliwem i przy niskich temperaturach, silnik Audi A3 Sportback g-tron odpala wykorzystując w pierwszym rzędzie zasilanie benzynowe i tak szybko jak to możliwe, przełącza się na zasilanie gazowe. Silnik, to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, gdzie głowicę, turbosprężarkę oraz układ wtryskowy i katalizator dostosowano do zasilania gazowego. Dzięki mocy 81 kW (110 KM) i momentowi obrotowemu 200 Nm, od 0 do 100 km/h pojazd przyspiesza w czasie 11 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h.
Biorąc pod uwagę efektywność i ekonomię jazdy, Audi A3 Sportback g-tron wyznacza nowe standardy w swoim segmencie. Emituje CO2 poniżej 95 g na km, a koszty paliwa wynoszą ok. czterech euro na 100 km. Na 100 km, samochód zużywa poniżej 3,5 kg gazu ziemnego lub e-gazu Audi (paliwa produkowanego w ramach projektu Audi e-gas z wody i dwutlenku węgla, z wykorzystaniem ekologicznej energii elektrycznej).