Dzięki usłudze „Po prostu BILET” pasażerowie dokonujący zakupu biletu otrzymają tylko jeden blankiet, który zastąpi dotychczasowy bilet i miejscówkę. Wprowadzenie obligatoryjnego systemu rezerwacyjnego ma zapewnić pasażerom wygodniejszą podróż, a przewoźnikowi ułatwi życie:

„Dzięki nowemu rozwiązaniu przewoźnik, mając pełną informację o frekwencji w pociągach, będzie mógł dopasować liczbę wagonów do realnego zapotrzebowania na miejsca, co przełoży się na komfort podróży pasażera – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Rozszerzona zostaje oferta biletów rodzinnych i weekendowych. Te pierwsze, od jutra będą obowiązywać również w czasie szczytów przewozowych (piątek 12:00 – 24:00) w klasie 2 pociągów EC, EIC oraz Ex. Pasażerowie korzystający z Biletu Weekendowego będą mogli natomiast podróżować na odcinkach krajowych pociągów międzynarodowych Eurocity (EC).

Likwidacji ulega opłata w wysokości 9,10 zł za przewóz niezłożonych wózków dziecięcych w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu.

Przewoźnik postanowił również wyjść naprzeciw pasażerom zwracającym bilety, wprowadzając usługę „Wcześniej zwrócisz, więcej odzyskasz”. Pasażerowi zwracającemu bilet najpóźniej jeden dzień przed planowaną podróżą, potrącona będzie prowizja w wysokości 5%. W przypadku zwrotu biletu w dniu podróży (nie później niż 30 minut przed odjazdem pociągu) – będzie to 10%, a jeśli rezygnacji z przejazdu dokonano później niż 30 minut przed planowaną podróżą opłata ta wyniesie 20%.

PKP InterCity zapewnia, że wprowadzenie usługi „Po prostu BILET” nie przełoży się na wzrost cen biletów. Nie jest również planowane wprowadzenie dodatkowej opłaty za miejscówkę, tam gdzie wcześniej nie obowiązywała.