W postępowaniu przetargowym udział wzięło pięciu oferentów, a proponowane przez nich ceny, poza ofertą Strabagu, wahały się od 591,53 mln zł brutto do 759,17 mln zł brutto, a więc ich wartość stanowiła ok. 60-80% kwoty, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na zrealizowanie zamówienia (945,04 mln zł brutto).
GDDKiA poinformowała, że wybór wykonawcy tej inwestycji dokonywany jest w trycie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym.
Inwestycja kontynuacji projektowania oraz budowy zamiejskiego odcinka trasy S8 Salomea-Wolica obejmie odcinek węzeł Paszków - węzeł Opacz o długości 11,5 km. Trasa ekspresowa będzie posiadała 2 jezdnie po 2 lub 3 pasy ruchu (w zależności od odcinka) plus pas awaryjny oraz 5 m pas rozdziału. Wybudowane zostaną również 3 kładki, 4 mosty, 12 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt. Natomiast dalej do węzła Paszków trasa stanowić będzie przebudowany do parametrów drogi ekspresowej odcinek istniejącej drogi krajowej nr 8.
Budowa drogi krajowej nr 7 na odcinku węzeł Janki Małe – skrzyżowanie z DW nr 721 w miejscowości Sękocin Las w rejonie Magdalenki obejmie 2,4 km, a nowa droga będzie posiadała klasę GP (ruchu głównego przyspieszonego). W jej ciągu wybudowane zostaną 2 kładki, 1 wiadukt, urządzenia ochrony środowiska wraz z zielenią oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.