Tanie linie lotnicze Germanwings w nowej odsłonie zadebiutują na niebie w lipcu 2013 roku. Nowy – stary przewoźnik będzie posiadał zmienioną szatę graficzną samolotów – dzięki czemu powstanie nowa marka z zupełnie nowym podejściem do serwisu pokładowego oferowanego w samolotach Germanwings.
Pasażerowie będą mieli do wyboru kupno taniego biletu, który nie będzie uprawniał do dodatkowych usług na pokładzie samolotu i lotniskach, jak również odbycie nieco droższej podróży z wieloma różnymi dodatkowymi przywilejami. W związku z tym, pasażerowie będą mieli możliwość zakupu biletu w jednej z trzech taryf: Basic, Smart oraz Best.
Taryfa Basic zapewni kupno najtańszego biletu, jednak wszystkie dodatkowe usługi, takie jak posiłki na pokładzie, bagaż i wybór miejsca w samolocie oraz zmiany w rezerwacji będą dodatkowo płatne. Ceny najtańszych biletów mają się zaczynać od 33 Euro za lot w jedna stronę.
Taryfa Smart – będzie oferowała bilety droższe, ale w zamian pasażerowie otrzymają na pokładzie bezpłatny posiłek, będą mieli możliwość zabrania bezpłatnie jednej sztuki bagażu oraz bezpłatnie wybrać swoje ulubione miejsce w samolocie.
Taryfa Best – będzie oferowała najdroższe bilety, dla wymagających klientów. W porównaniu do taryfy Smart klienci zyskają dodatkowo: bezpłatną możliwość przewiezienia dwóch sztuk bagażu, wolne miejsce w samolocie obok siebie, szybką odprawę na lotniskach, bezpłatny wstęp do saloników biznesowych na lotniskach, szybszy boarding do samolotu, catering a la carte, podwójną ilość mil zbieranych w programie lojalnościowym Miles and More oraz bezpłatną możliwość zmienia daty podróży.
Jak mówi Christoph Franz, prezes zarządu Lufthansy zróżnicowanie taryf ułatwi dokonanie wyboru pasażerom – w zależności od budżetu i wygody przejrzyste taryfy ułatwią spersonalizowanie własnej podróży.