PKP IC planuje rozszerzenie sieci do ok. 150 biletomatów
W PKP Intercity trwa już nerwowe odliczanie. Spółka przewozi dziennie 90 tys. pasażerów w pociągach EuroCity, Express InterCity i TLK. W ciągu Euro 2012 spodziewa się ok. 150 tys. pasażerów na dobę. Wkrótce uruchomi 54 składy krajowe i 68 międzynarodowych.
W PKP Intercity trwa już nerwowe odliczanie. Spółka przewozi dziennie 90 tys. pasażerów w pociągach EuroCity, Express InterCity i TLK. W ciągu Euro 2012 spodziewa się ok. 150 tys. pasażerów na dobę. Wkrótce uruchomi 54 składy krajowe i 68 międzynarodowych.
/>
– W czerwcu zarządziłem bezwzględny zakaz urlopów – mówi DGP prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. – Najbardziej dochodowe miesiące to co roku lipiec i sierpień. Za sprawą Euro 2012 dołączy do nich czerwiec, w którym spodziewam się dla spółki zysku na poziomie 25 mln zł – zapowiada.
Podczas mistrzostw w każdym z 54 specjalnych pociągów krajowych ma być serwis sprzątający. Zwykle składy są sprzątane dopiero po zakończeniu kursu; serwis w czasie jazdy ma tylko Berlin – Warszawa Express (BWE). Dodatkowa zmiana: w każdym pociągu na Euro 2012 będzie ochrona, która ma zapobiec awanturom z udziałem kibiców.
6 czerwca ruszy nowe połączenie z Berlina do Trójmiasta. Na mecz inauguracyjny 8 czerwca w Warszawie będzie można dotrzeć 65 pociągami. Osiem składów będzie kursowało codziennie między Polską a Ukrainą. A 12 pociągów specjalnych pojedzie z Czech do Wrocławia.
Symbolem przygotowań PKP IC do Euro 2012 jest 20 lokomotyw – 10 husarzy EU-44 i 10 EP-09 – które zostały przemalowane: 16 w barwy uczestników zawodów piłkarskich i cztery z wizerunkami stadionów w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i we Wrocławiu. W najbliższą sobotę lokomotywy przejadą w paradzie obok Stadionu Narodowego w Warszawie.
Kolejarze apelują, żeby bilety kupować z wyprzedzeniem, dzięki czemu będzie im łatwiej zarządzać taborem. Jak obiecuje prezes Janusz Malinowski, po meczu jeden dodatkowy skład ma czekać zawsze w odwodzie – gotowy wyruszyć w dowolnym kierunku Polski. PKP IC deklaruje, że podczas Euro 2012 będzie miało w eksploatacji 1,7 tys. sprawnych wagonów. Cztery zakłady naprawcze taboru w Warszawie, Gdyni, Poznaniu i Krakowie mają czekać w gotowości.
Dzisiaj bilety PKP IC można kupić w zaledwie 11 biletomatach w całej Polsce. Do 8 czerwca spółka planuje rozszerzenie sieci do ok. 150 urządzeń w miastach gospodarzach (wykorzysta do tego maszyny innych operatorów, np. komunikacji miejskiej). Na dworcach w miastach gospodarzach i dodatkowo w Krakowie będzie pracowało 150 informatorów PKP IC.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama