statystyki

Austriackie marzenie o zamianie tirów na pociągi

autor: Magdalena Cedro17.09.2019, 01:33; Aktualizacja: 17.09.2019, 10:38
TIR, ciężarówka, transport

Wiedeń chce zmusić przewoźników do przerzucenia się na kolej. W tym celu utrudnia ruch ciężarówkom na kluczowej przeprawie przez Alpy.źródło: ShutterStock

Wiedeń chce zmusić przewoźników do przerzucenia się na kolej. W tym celu utrudnia ruch ciężarówkom na kluczowej przeprawie przez Alpy.

Ograniczenia nakładane przez Austriaków uderzyły w przewoźników z Niemiec i Włoch. Po ostrych wypowiedziach niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera, który oskarżył Wiedeń o ograniczanie swobodnego ruchu towarów i zagroził skargą do UE, strony usiadły do rozmów. Mediatorem jest Komisja Europejska. Negocjacje od końca sierpnia prowadzą eksperci, ale na razie nie przyniosły one przełomu.

Z położonej na granicy między Austrią a Włochami przełęczy Brenner masowo korzystają niemieccy przewoźnicy, bo to najdogodniejsze połączenie tranzytowe z Włochami. Nadmierny ruch od lat niepokoi mieszkańców Tyrolu, którym doskwierają hałas i smog. Władze regionu próbują rozładować nadmierny ruch tirów, wprowadzając utrudnienia. Jak mówi Kamil Wolański z Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK), chodzi o to, by przewoźnicy kierowali swoje ciężarówki na tory. Takie przewozy realizuje pociąg RoLa z platformami dla tirów. Przewoźnik na swojej stronie internetowej informuje, że rocznie RoLa przewozi ponad 170 tys. ciężarówek. Autostradą przez Brenner w tym samym okresie przejeżdża 2,5 mln tirów.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie