statystyki

Co zrobić, by Max był bezpieczny. Boeing zapowiada zmiany w samolotach

autor: Krzysztof Śmietana25.03.2019, 10:10; Aktualizacja: 25.03.2019, 10:15

Po tragicznych wypadkach boeingów 737 Max, do których doszło w ciągu 4,5 miesiąca, na całym świecie uziemionych jest 371 maszyn tego typu. Zawieszenie rejsów może potrwać nawet kilka miesięcy.

Eksperci badający czarne skrzynki samolotu linii Ethiopian Airlines, który rozbił się 10 marca (zginęło 157 osób), przyznają, że istnieje wiele podobieństw do październikowej katastrofy „maksa” w Indonezji (189 ofiar). Według wstępnych ustaleń do obu wypadków miał się przyczynić źle działający system kontroli lotu MCAS. Ma on automatycznie obniżać nos samolotu w razie powstania niebezpieczeństwa utraty siły nośnej przez skrzydła.

Boeing zapowiada zmiany w „maksach”. We wszystkich zostanie zainstalowana sygnalizacja, która ma alarmować o wadliwie działającym systemie stabilizacji lotu. Do tej pory producent instalował ją opcjonalnie, za dopłatą. Zmienione będzie też oprogramowanie maszyn. Korekty mają być przeprowadzone w ciągu kilku tygodni.


Pozostało jeszcze 51% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie