statystyki

Startuje rozbudowa Okęcia i Radomia

autor: Krzysztof Śmietana15.01.2019, 06:30; Aktualizacja: 15.01.2019, 07:25
Projektantom istniejącego terminala często wytyka się, że nie myśleli o podróżnych tranzytowych.

Projektantom istniejącego terminala często wytyka się, że nie myśleli o podróżnych tranzytowych.źródło: ShutterStock

PPL rusza z inwestycjami wartymi setki milionów złotych. Chodzi nie tylko o powiększenie portu położonego 100 km na południe od stolicy, ale także obiecywaną od kilku lat rozbudowę Lotniska Chopina

Ruch podróżnych na największym lotnisku w Polsce rośnie lawinowo. W 2018 r. na Okęciu obsłużono prawie 18 mln podróżnych, o blisko 2 mln więcej niż przed rokiem. Przez to stołeczny port jest jednak bliski zatkania się. – Przepustowość lotniska dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie szczytów wykorzystujemy 100 proc. naszych zasobów – mówi Piotr Rudzki z biura prasowego Lotniska Chopina.

Oznacza to, że w niektórych porach dnia nie da się już zmieścić dodatkowych połączeń. Wyczerpujące się możliwości Okęcia to problem dla LOT-u, który w najbliższych latach planuje szybki rozwój. Nasz narodowy przewoźnik w zeszłym roku obsłużył 8,8 mln pasażerów, a w tym chciałby przekroczyć 10 mln. To w dużej mierze z myślą o Locie planowany jest także Centralny Port Komunikacyjny, który 2027 r. ma powstać w Baranowie, 40 km na zachód od Warszawy. Szacuje się, że 40 proc. ruchu będzie tam obsługiwał nasz narodowy przewoźnik. Do tego czasu musi on jednak odpowiednio urosnąć, a na zatłoczonym Okęciu będzie to niemożliwe.


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie