Osoby decydujące się na zamówienie prezentów w sieci nie powinny czekać na ostatnią chwilę, bo stracą szansę na ewentualny zwrot lub wymianę.
– Prognozy rynkowe wskazują, że w tym roku ponad połowa Polaków kupi świąteczne prezenty w internecie. Warto więc pamiętać o kilku zasadach, których przestrzeganie zagwarantuje, że zamówienie dotrze na czas i będzie zgodne z naszymi oczekiwaniami – mówi Joanna Wagner z Grupy Allegro.

Po pierwsze rozsądek

Serwis aukcyjny po raz kolejny przygotował wraz z policją kilka wskazówek dla klientów e-sklepów.
– Połowa grudnia to moment, kiedy w sieci pojawia się większa liczba nieuczciwych sprzedawców. Starają się oni wykorzystać pośpiech i nierozwagę internautów. Z tego powodu apelujemy przede wszystkim o dokładne sprawdzanie kontrahentów i korzystanie z bezpiecznych form płatności – podkreśla Grażyna Puchalska z Komendy Głównej Policji. Policja i Allegro radzą przede wszystkim, by uważać na superokazje. Zbyt niska cena za stosunkowo drogi przedmiot powinna wzbudzić czujność. Warto też kupować od sprzedawców, którzy cieszą się zaufaniem klientów, a więc głównie tych, którzy działają już jakiś czas na rynku i łatwo się z nimi skontaktować (m.in. telefonicznie).

Zwłoka kosztuje

Osoby decydujące się na zamówienie prezentów w sieci nie powinny czekać na ostatnią chwilę, bo stracą szansę na ewentualny zwrot lub wymianę.
– Większość rzeczy kupionych w internecie możemy zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od otrzymania paczki. Jeżeli więc się nam nie spodobają, możemy je zwrócić i zamówić nowe – wyjaśnia Jarosław Król, prawnik z Kancelarii Adwokackiej Małecki & Rychłowski Sp.J. Trzeba jednak przy tym pamiętać, że w przedświątecznej gorączce wzmożona liczba transakcji powoduje, że sprzedawca lub poczta mogą nie zdążyć dostarczyć przesyłki na czas.
- Jednak przedłużający się czas oczekiwania na przedmiot, brak kontaktu ze sprzedającym czy pojawiające się negatywne opinie na jego temat powinny być dla nas alarmujące. Jeśli podejrzewamy, że padliśmy ofiarą oszustwa, poinformujmy o tym jak najszybciej administratorów witryny i zachowajmy dokumenty związane z transakcją – dodaje Joanna Wagner.