Błąd w e-zeznaniu lub e-deklaracji nie pozwoli przesłać dokumentu przez internet. Podatnicy przed wysłaniem dokumentu do fiskusa muszą sprawdzić, czy wszystkie dane zostały wpisane zgodnie z odpowiednimi schematami.
Podatnicy, którzy chcą wysłać deklaracje lub zeznania przez internet, muszą przestrzegać zasad obowiązujących w systemie e-Deklaracje. Zasady te wynikają ze specyfiki formularzy interaktywnych i w praktyce działają one na korzyść podatników. System e-Deklaracje nie przyjmie bowiem formularza np. z błędnym określeniem numeru PESEL, przekręconym imieniem, literówką i innymi błędami formalnymi, które można popełnić, wypełniając formularz papierowy.
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak poprawić błędy w elektronicznym zeznaniu lub deklaracji
W pełnej wersji artykułu:
- Prawidłowa obsługa serwisu e-deklaracje
- Czy jest weryfikacja negatywna
- Kto może natrafić na błędy w wysyłce elektronicznej deklaracji
- Ja dokończyć wysyłkę
- Jak wprowadzić poprawki